דיגיטל וטק

דריכות בפייסבוק לקראת הדוחות: כיצד ישפיעו פיטורי הענק?

האם מטא תרשום ירידה רבעונית נוספת במכירות? מארק צוקרברג, כינה את שנת 2023 כ"שנת היעילות", כאשר החברה מתמודדת עם אתגרים רבים. המניה התאוששה השנה לאחר שנה עגומה במיוחד
מערכת ice | 
מארק צוקרברג
מטא, חברת האם של פייסבוק, אמורה לדווח על רווחי הרבעון הראשון לאחר סגירת המסחר היום (רביעי). 
הדוחות מתפרסמים לראשונה לאחר שהמייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, אמר בפברואר ש-2023 תהיה "שנת היעילות של החברה". המניה נמצאת במגמת עלייה, וחתכה את ההפסדים ההיסטוריים שלה בשנה שעברה.
המשקיעים התגייסו סביב תוכניותיו של צוקרברג לקיצוצים בחברה באמצעות סדרה של פיטורים, בהם יאבדו את עבודתם כ-21,000 איש. החברה נפרדה לאחרונה מכמה עובדים טכניים בשבוע שעבר, ומתכננת סבב קיצוץ נוסף במאי שיכוון לעובדים בקבוצות עסקיות.
הקיצוצים במטא מגיעים כאשר בסיס ההכנסות של החברה מתכווץ משוק הפרסום המקוון ומההשפעות המתמשכות של אפל שעדכנה את הפרטיות של iOS 2021 שהגביל באופן דרמטי את יכולות מיקוד הפרסומות. החברה גם מתמודדת עם תחרות מתגברת מצד המתחרה TikTok.
 
החשש הוא שפייסבוק עשויה לרשום ירידה רבעונית שנייה ברציפות במכירות שלה אם היא תפרסם תוצאות לרבעון הראשון שיצביעו על התאמה לחלק הנמוך בתחזיות, שהראו הכנסות של בין 26 מיליארד דולר ל-28.5 מיליארד דולר.
אלפאבית, חברת האם של גוגל, השולטת בשוק הפרסומות המקוון יחד עם מטא, דיווחה אתמול על תוצאות הרבעון הראשון שגברו על ציפיות האנליסטים, אם כי ההכנסות ממודעות ירדו מהשנה הקודמת.
מחוץ לעסקי הליבה שלה, וול סטריט תרצה לשמוע גם את התוכניות האחרונות של מטא להשקעה ביקום הווירטואלי, המטאוורס. מאז ששינתה את שמה מפייסבוק למטא בסוף 2021, החברה הוציאה מיליארדי דולרים ברבעון על טכנולוגיות המטאוורס, אפילו שההכנסות לא צפויות להיות משמעותיות בקרוב.
אנליסטים מצפים כי Reality Labs, חטיבת מטאוורס, תרשום הפסד תפעולי ברבעון הראשון של 3.95 מיליארד דולר, לפי StreetAccount.
מניית Meta זינקה ב-72% עד כה השנה לאחר שאיבדה כמעט שני שלישים מערכן בשנת 2023. המניה נסגרה אמש במחיר של 207.55 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה