דיגיטל וטק

גוגל מטעה לקוחות? זה הזיוף שנחשף בפרסום מודעות וידאו

דו"ח של חברת Adalytics מגלה כי מפרסמים שהובטחו להם מודעות וידאו באתרי צד שלישי, לא מקבלים בדיוק את מה ששילמו עליו. גוגל מכחישה: "הממצאים לא מדויקים"
מערכת ice |  1
גוגל, יוטיוב (צילום Pixabay, pexels)
חברת גוגל הפרה את הסטנדרטים שלה בעסקאות פרסומות: כך עולה מממצאי מחקר חדש שמצא כי כ-80% ממיקומי מודעות הווידאו של גוגל באתרי צד שלישי, לא תואמים את מה שהלקוח שילם עבורו.
הדו"ח, שנחשף בוול סטריט ג'ורנל, מצא כי מודעות הווידאו של אלפבית (גוגל) באתרים חיצוניים אינן עומדות בסטנדרטים המובטחים - מה שמטיל ספק בשקיפות של עסקי הפרסום המקוון שלה.
 
פלטפורמת היוטיוב של גוגל מציגה לא רק מודעות באתר ובאפליקציה שלה, אלא גם מאפשרת הפצת מודעות וידאו באתרים חיצוניים. זאת באמצעות Google Video Partners. עם ההבטחה למיקום פרימיום, גוגל מתחייבת שמודעות אלו יופיעו באתרים באיכות גבוהה, לפני תוכן הווידאו הראשי של הדף, ועם סאונד שיופעל אוטומטית. כן מובטח שמותגים יחויבו רק עבור מודעות שלא ניתן לדלג עליהן.
עם זאת, חברת ניתוח המותגים Adalytics, מצאה שגוגל מפרה את הסטנדרטים הללו בכ-80% מהמקרים. Adalytics מאשימה את גוגל בהצבת מודעות בסרטונים קטנים, מושתקים ומושמעים אוטומטית, הממוקמים בצד התוכן העיקרי באתרים שאינם עומדים בקריטריוני המונטיזציה של גוגל. 
Adalytics אספה נתונים מלמעלה מ-1,100 מותגים ומיליארדי הופעות של מודעות בין 2020 ל-2023.
 
גוגל דחתה את ממצאי הדו"ח והגיבה בערעור על דיוק הממצאים. החברה הצהירה כי היא אוכפת מדיניות מחמירה לתוכנית מודעות הווידאו שלה באתרי צד שלישי, תוך התחייבות לנקוט פעולה מתאימה בהתבסס על הדוח המלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מניפולציה פרסומית!!!!
    אנצי! 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה מאמין לגוגל יותר מאשר אתה מאמין לרופא שלך,אז באמת הגיע הזמן שתחליף רופא- כריסטינה קורדובה ודג'ילאר!
    סגור