דיגיטל וטק

גוגל למען המשתמשים: אלה השינויים המשמעותיים שתבצע ב-Gmail

לרגל חגיגות יום ההולדת ה-20 של Gmail, שירות המייל של גוגל, החברה משפרת את שירותי אבטחת המידע של תיבות המייל שלנו ויוצאת גם בשינוי למען המשתמשים בכל הנוגע למדיניות הודעות הספאם 
מערכת ice | 
גוגל (צילום pexels)
שירות המייל של גוגל, Gmail, עומד לחגוג 20 שנים, ולכבוד המאורע החברה הכריזה על שינוי בכל הנוגע לחוקי הספאם והאבטחה של תיבת המייל שלכם. בחברה טוענים שמערכות הבינה מלאכותית מצליחות לחסום 99.9% מן הודעות הספאם, הפישינג וההודעות הזדוניות שנשלחות לתיבות המייל, אך בגלל שלא הצליחה עד היום למגר את התופעה לגמרי, החברה יוצאת במהלך על מנת להיאבק באיומים הקיימים.  
לאחר שבשנה שעברה החברה החלה לדרוש מאותם משתמשים השולחים יותר מ-5,000 מיילים ביום, להזדהות ולהוכיח שהם מי שהם טוענים, לפני שהם שולחים הודעות למשתמשי Gmail. כעת, לאחר שהמהלך התגלה כמוצלח והוביל (לפי טענות החברה) לצניחה של 75% בכמות המיילים הבלתי מזוהות גוגל יוצאת בדרישות נוספות.
 
ראשית, גוגל תכריח את השולחים להתקין על הדומיין שלהם SPF או DKIM. במידה ואתם לא מכירים את המושגים, SPF הוא קיצור של Sender Policy Framerwork, שמאפשר לכם לציין במפורש את שרתי המייל שמורשים לשלוח מיילים מהדומיינים שלכם. DKIM, או DomainKeys Identified Mail Standard, מאפשר לכם לחתום וירטואלית על אימיילים, ובכך לאשר לשרת המקבל שאתם זה אתם, ושההודעה ששלחתם לא עברה מניפולציה בדרך.
המהלך חשוב משום שבזכותו השרתים של גוגל יכלו להזדהות מתי משתמש אחר מנסה להתחזות אליכם ובמידה ונמצא משתמש כזה היא תחסום אותו מיידית ותדווח לנו על המאורע.
בנוסף, גוגל תחייב את המשתמשים העומדים בקריטריונים הללו, לאפשר לכם להסיר את עצמכם מרשימות התפוצה של מיילים מסחריים בקליק אחד. בנוסף, במידה ובחרתם להסיר עצמכם, גוגל מחייבת את אותם השולחים לכבד את הבקשה שלכם ולהסיר אתכם עד יומיים לאחר שליחתה. 
מבין שלושת השינויים האחד שמסתמן כחשוב ביותר הוא שמרגע כניסת החוקים לתוקף, שולחים יצטרכו לעמוד ברף מסוים של דיווחי ספאם. כלומר, ברגע שכמות מספיקה של משתמשים Gmail ידווחו עליהם כשולחי ספאם תיבת הדואר שלו והמשתמש שלהם יחסמו. 
גוגל צופה כי המהלך אמור להוביל לכך שתיבות המייל שלנו יהיו נקיות מהודעות ספאם, אך אל תצפו שהשינוי יקרה בזמן הקרוב, זו משום שהחוקים החדשים של גוגל יכנסו לתוקפם רק בחודש פברואר בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה