דיגיטל וטק

ארה"ב נגד סין: מלחמת השבבים נמשכת - ההגבלות על הייצוא הוקדמו

שלושה שבועות לפני המועד המקורי המתוכנן, ממשל ביידן החליט להכניס את ההגבלות על ייצוא שבבי הבינה המלאכותית לסין לתוקפן. המהלך נועד למנוע מהחברות בבייג'ינג לפתח יכולות AI מתקדמות. אינטל מסרה בתגובה לרויטרס: "בוחנים את הרגולציה ומבינים את השפעתה האפשרית"
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock)
ארה"ב מאיצה את מלחמת השבבים עם סין. הערב פורסם (רביעי) כי המדינה הטילה הגבלות חדשות על יצוא שבבי בינה מלאכותית למדינה, כשלושה שבועות לפני המועד המקורי לפני תאריך כניסתן לתוקף, כך לפי הודעה שפרסמה הלילה חברת אנבידיה, הנפגעת המרכזית מהמגבלות החדשות. 
ב-17 באוקטובר הודיע ממשל ביידן לאנבידיה שתוך 30 ימים ייכנסו לתוקף מגבלות חדשות על ייצוא שבבי בינה מלאכותית. הגבלות אלו הן המשך להגבלות שהטיל הממשל על ייצוא שבבים עתירי-ביצועים לסין לפני שנה, בעקבות זאת פיתחה אנבידיה שני שבבים ייעודיים לשוק הסיני, A800 ו-H800.
 
השניים עומדים ברף המגבלות ואפשרו לה להמשיך את יצוא שבבי הבינה המלאכותית הרווחיים למדינה. ההגבלות החדשות נועדו למנוע יצוא שבבים מסוג זה, שמאפשרים לחברות בסין לפתח יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, וכן שבבים דומים שפיתחו אינטל ו-AMD. על אף שהמגבלות החדשות היו אמורות להיכנס לתוקף רק באמצע נובמבר.
 
אנבידיה לא הסבירה מדוע החליט הממשל להאיץ את לוח הזמנים, וציינה שהיא לא צופה שתהיה להן השפעה על הכנסותיה בטווח הקרוב.  אינטל, שהחלה למכור את שבב ה-AI שלה Gaudi 2 בסין ביולי שעבר, אמרה בתגובה לרויטרס: "אנו בוחנים את הרגולציה ומעריכים את השפעתה האפשרית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה