דיגיטל וטק

קריסה תוך 4 ימים: המשחק שסומן הבטחה אך נכשל כישלון חרוץ

כשהוא שואב השראה מהלהיטים הגדולים של התקופה, The Day Before, הסתמן כהבטחה הגדולה של 2023, בתחום הגיימינג. כגודל הציפייה כגודל האכזבה,  ניהול כושל וריבוי תקלות הביאו לסגירתו תוך ארבעה ימים בלבד
מערכת ice | 
פורטנייט (צילום shutterstock)
הכל התחיל בטריילר מסקרן שבן רגע הפך את המשחק The Day Before להבטחה הגדולה ביותר של עולם הגייימנג העולמי. המשחק בסיסו הוא משחק עולם פתוח, מרובה משתתפים אשר מתרחש בעתיד פוסט אפוקליפטי מלא בזומבים. על הדף הכל היה נראה מבטיח ואז הכל התחיל להדרדר.
לאחר החשיפה המוצלחת המשחק הפך להיות הכותר הכי מבוקש מראש בחנות המשחקים הדיגיטלית הגדולה בעולם, Steam, מה שהקנה לו את התואר אחד המשחקים המבוקשים ביותר בעולם, תואר שהיה רלוונטי על השקתו ב-7 לדצמבר.
 
The Day Before, פותח על ידי חברת Fntastic, אשר עד כה זכתה לתשומת לב בעיקר בזכות כמה משחקים ששחררה בעבר. כאמור, רבים הטילו ספק באמינות הטריילר שהחברה הוציאה ב-2021 וכנבואה שהגשימה את עצמה המשחק נדחה שוב ושוב ושוב, אבל הקהל ציפה בקוצר רוח להפתעת השנה.
המשחק שוחרר ב-7 בדצמבר בפורמט Early Access, מעין שלב טרום-השקה לקהל הרחב, שבו המפתחת אוספת פידבקים מקהל ראשוני ובדרך כלל מתאימה כל מיני אלמנטים במשחק. על פי PC Gamer, המשחק מכר יותר מ-200 אלף עותקים במחיר של 40 דולר לעותק. אין ספק כי מדובר במספרים מרשימים לחברה אלמונית, אך בזמן המשחק השחקנים גילו שלל תקלות במשחק והתאכזבו עד מאוד.
המשחק שהיה המבוקש ביותר בפלטפורמת Steam קיבל יותר מ-21 אלף ביקורות שהסתכמו ב-"Overwhelmingly Negative", כשחלק גדול מהמשתמשים טוען שמדובר בהונאה מוחלטת.
במקביל, Fntastic החלה להסיר את הסרטונים הישנים של המשחק מהרשת, ומשתמשים התחילו להציף את Steam בדרישות לקבל את הכסף שלהם בחזרה. ב-11 בדצמבר, כבר לא ניתן היה לרכוש את המשחק ב-Steam.
אחרי 5 שנות פיתוח ו-4 ימים בלבד שהמשחק באוויר, Fntastic שיחררה הצהרה חריגה: "היום, אנחנו מכריזים על הסגירה של Fntastic. לצערנו, The Day Before נכשל כלכלית, ואין לנו יכולת להמשיך. כל ההכנסות ישלמו את חובותינו לשותפים שלנו… אנו מתנצלים אם לא עמדנו בציפיות שלכם. עשינו כל מה שיכולנו. זה היה מסע נפלא של 8 שנים".
כאשר הסטודיו הודיע שלא רק שהוא קורס ונסגר, אלא שהמשחק ששוחרר באותו שבוע פשוט הגיע לסוף דרכו תוך ימים. למחרת, השתלטו על חשבון ה-X של Fntastic מי שטוענים שהם המשקיעים של החברה, ואלו הודיעו שהם עובדים עם Steam על החזרת הכסף לרוכשים וכי Fntastic לא קיבלו ולא יקבלו החזר כספי ממכירות The Day Before. לפחות לפי התגובות ברשת, נראה שאכן כל מי שביקש מ-Steam פיצוי, גם אם שיחק מעבר לשעתיים, קיבל את כספו בחזרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה