דיגיטל וטק

החלום של אילון מאסק נשבר: הסטארט-אפ קרס, כל העובדים פוטרו

חברת הייפרלופ וואן החליטה למכור את כל נכסיה לידי המשקיעה העיקרית DP World. הרעיון: הנוסעים נכנסים לקפסולה עם לחץ אוויר נמוך, כך שנסיעה בין תל אביב לאילת תוכל לקחת 16 דקות בלבד. אלא שהחברה לא גייסה די כספים, נקלעה למשבר, שניים ממייסדיה הסתבכו בתביעות - וכך נסתם עליה הגולל
מערכת ice |  2
אילון מאסק (צילום shutterstock, freepik)
חברת Hyperloop One (הייפרלופ וואן), סטארט-אפ שהתבסס על רעיון של המיליארד, היזם ומנכ"ל SpaceX אילון מאסק, קרסה וצפויה לסגור את שעריה. על פי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג שפרסם אמש (ראשון) עידן בן טובים באתר גיקטיים, בשבוע הקרוב החברה תיסגר, ועימה הרעיון.
חברת Hyperloop One מוכרת גם בשם Virgin Hyperloop, לאחר שהחליטה למכור את את כל נכסיה. ב-2022 פיטרה יותר מ-200 עובדים וסגרה את משרדיה בלוס אנג'לס, ועתה היא מפטרת את שאר העובדים בחברה עד ה-31 בדצמבר. כל שאר הנכסים של החברה יעברו לידי המשקיעה העיקרית שלה, DP World הדובאית.
הרעיון נשמע נוצץ: הנוסעים נכנסים לקפסולה (פוד) שנמצאת בתוך צינור רחב מימדים ובו לחץ אוויר נמוך. המתקן שואב את האוויר שנמצא לפני תא הנוסעים ומשחרר אותו דרך החלק התחתון שלה, כך שתא הנוסעים נע קדימה ללא חיכוך עם דפנות הצינור. הדבר מאפשר לקפסולה להגיע למהירות אדירה, תוך צריכת אנרגיה מינימלית לצורך התנעה ושיוט של חמשת האחוזים הראשונים של המסלול. ההבטחה הייתה שנסיעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו תיערך 30 דקות בלבד.
הייפרלופ ניסתה לחשוב מחדש על עולם התחבורה הציבורית. מאחורי הרעיון המקורי ב-2013 עמד בין היתר גם מאסק, אשר הציע "הכלאה בין מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי אוויר". מאסק העלה את הרעיון, הרחיב עליו וגם הנגיש אותו להמונים הודות למעמדו. ב-2017 החברה בחרה בקו תל אביב-אילת כאחד המועמדים הסופיים להקמת מסלול, כשנסיעה לדבריהם הייתה אמורה להימשך 16 דקות בלבד.
 
מאז הקמתה ב-2014, החברה גייסה 450 מיליון דולר, ובסוף 2020 הצליחה להגיע לנסיעה מאויישת ראשונה, אך על גבי מסלול של 500 מטרים בלבד ובמהירות של 172 קמ"ש בנוואדה, על אף שבתיאוריה, היא יכולה להגיע לעד 1,000 קמ"ש. החברה נרכשה על ידי ריצ'ארד ברנסון, מייסד Virgin, ושינתה את שמה ב-2017, אך באתה שנה היא גם הסתבכה עם אחד המייסדים שלה בתביעה.
 
מייסד נוסף פרש מהחברה לאחר תלונות על תקיפה מינית. במהלך משבר הקורונה, כמעט כל הבכירים בחברה עזבו, וב-2022 החברה פיטרה מחצית עובדיה וניסתה לעבור מעולמות התחבורה הציבורית לשינוע סחורות מטעמים רגולטוריים ובטיחותיים. גם מהלך זה עלה בתוהו, ולבסוף החברה סגרה את שעריה.  
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא קל להקים חברה
    גיא 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מספיק שיש רעיון טוב , בישביל להקים חברה כזו מהפכנית צריך הנהלה נכונה וכיסים עמוקים
    סגור
  • 1.
    חבל זה היה אחלה מיזם (ל"ת)
    מושיקו 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור