דיגיטל וטק

הסטארט-אפ הישראלי חושף: הטכנולוגיה שהובילה לגידול ביבול הפיסטוקים

חברת סטארט-אפ הישראלית "עידית", הכריזה כי טכנולוגיית האבקה שפיתחה הובילה לגידול ממוצע של 19% ביבול הפיסטוקים בקליפורניה בשנת 2023. עילם רן, מנכ"ל החברה: "תוספת האבקה בפיסטוק הופכת את החקלאות לעמידה ומאפשרת ביטחון תזונתי לצרכנים"
מערכת ice | 
עובדי חברת עידית (צילום גיל אליהו)
חברת "עידית טכנולוגיות מדויקות לחקלאות", פיתחה ומספקת טכנולוגיה להאבקה מדייקת. במסגרת הניסוי שערכה, טכנולוגיית האבקה הובילה לגידול ממוצע של 19% ביבול של מטע פיסטוקים בקליפורניה במהלך השנה החולפת, שנחשבת לשנת שיא של כל הזמנים ביבול פיסטוקים בארצות הברית.
מדובר באבקה אשר נוצרה באמצעות טכנולוגיה ייחודית שמשפרת את ניהול הסיכונים ורמת החוסן של ענף החקלאות תוך הגדלת היבול לחקלאי. טכנולוגיית האבקה מהווה פתרון חד משמעי לאתגרי שינויי האקלים, המחסור בדבורים ובמאביקים טבעיים שהגידולים החקלאיים דורשים.
 במסגרת הניסוי שערכה חברת סטארט-אפ האג-טק הישראלית, בוצעה האבקה מדייקת של כ-2,000 דונם של פיסטוק באזור בייקרספילד קליפורניה, עבור אחת מחברות הגידול החקלאי הגדולות בארה"ב. ההאבקה בוצעה בעונות הפריחה, במהלך אפריל 2022 ובאפריל 2023.
על פי חישובי סטארט-אפ הישראלי, הגידול ביבול יניב לחקלאים תוספת הכנסה של 254-322 דולר לדונם בממוצע. עילם רן, מנכ"ל Edete, התייחס לממצאי תחשיבי החברה ואמר: "תוצאות הגידול ביבול שהושגו זו השנה השלישית ברציפות, מוכיחות כי האבקה מדייקת, פותרת בעיות של חוסר יעילות בהאבקה הטבעית, ומביאה לאופטימום את התנובה של העץ, גם בשנה של יבול שיא".
 עוד הוסיף: "תוספת האבקה בפיסטוק הופכת את החקלאות לעמידה יותר, מאפשרת ביטחון תזונתי לצרכנים ובו זמנית תורמת להגדלת הרווחיות לחקלאי. אני שמח שחקלאים שהיו ראשונים לאמץ את הפתרון ממשיכים להתקשר עם החברה גם ב-2024".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה