בחירות 2022

מתן כהנא: "אבי מעוז פוגע בזהות היהודית של המדינה"

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, מגיב למתקפה של אבי מעוז נגדו אמש בוועידת נעם: "מי שפוגע בזהות היהודית של המדינה, זה אבי מעוז"
דוד זולדן | 
מתן כהנא (צילום יוסי זליגר פלאש 90)
סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, תוקף את חבר הכנסת אבי מעוז, ואומר כי הוא פוגע בזהות היהודית של מדינת ישראל. דבריו של כהנא מגיעים בעקבות דברים של מעוז אמש בוועידת מפלגת 'נעם', לפיהם בשנה האחרונה הוא ניהל מאבק "נגד רפורמות הקואליציה המסוכנות לצביונה של המדינה", כשהוא מתכוון לרפורמת הכשרות והגיור שכהנא קידם.
"אבי מעוז הוא יהודי יקר אבל פוגע בזהות היהודית של המדינה", אמר כהנא. "הוא נאבק ברפורמות שסוף סוף היו יכולות לחזק את הצביון היהודי של מדינתנו. הוא נלחם נגד חוקים שזכו לתמיכה של רבנים גדולים מאוד. רבנים שלצערי יש שמזלזלים בהם ואפילו מחרימים את ספריהם".
 
כהנא הוסיף כי מעוז "נאבק נגד התוכנית להצלת מערך הכשרות שסבל שנים מעסקנות ושחיתות. חוק שכבר עתה בעלי עסקים רבים מעידים ששיפר את רמת הכשרות והשירות. הוא נאבק נגד חוק גיור שאם היה עובר יתכן שרבבות ישראלים היו מתגיירים ע"פ ההלכה. חוק שגם הרב דרוקמן תמך בו. הוא נאבק נגד מינוי נשים לתפקידים בכירים בשרותי הדת".
בסוף דבריו אמר כהנא: "מבחינת חה"כ מעוז, לזהות היהודית של המדינה יש רק קו אפשרי אחד. הקו שלו. את הזהות היהודית של המדינה חייבים לעצב ביחד. חרדים – חילוניים – מסורתיים – ודתיים לאומיים. אחרי שנים שהציונות הדתית הפקירה את השדה הזה, החזרתי את ההובלה לאלו שזו צריכה להיות משימתם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה