בחירות 2022

עודד פורר: "צריך לבטל את מועצת הלול ואת מועצת הצמחים"

בריאיון ל-ice מזהיר שר החקלאות עודד פורר כי "יש לאפשר למפלגות הציוניות והליברליות להקים כאן ממשלה שתקדם גם כלכלה חופשית וגם מדינה חופשית כזו שלא נשלטת על ידי הגחמות של גולדקנופף ודרעי". על נתניהו: "פשוט לא מעניין אותו מה יעלה בגורל מדינת ישראל"

דוד זולדן |  2
עודד פורר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עודד פורר הוא שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מטעם מפלגת ישראל ביתנו ומאז שנכנס לתפקידו, הכריז פורר על רפורמה בשוק הירקות והפירות, שקוממה עליו את המועצות והוועדים החקלאים.
כעת הוא מכריז מלחמה גם על מועצת הלול ומועצת הצמחים. כבן למשפחה חקלאית, ממייסדי המושבה רחובות, פורר ראה בתיק הזה דבר טבעי ומתבקש וזו הסיבה שלא איבד קשר עין עד שזכה בו. בריאיון עם ice שבוע לפני הבחירות הוא מצהיר כוונות וחושף את המאבק הבא שלו מול החקלאים ומדבר על נתניהו, החרדים, הסכם הגז, המלחמה באוקראינה ועל כל מה שבוער.
מדוע לא לבטל את מועצת הלול? הם הרי מייקרים את העלות של הביצים ונדמה שהם גוזרים קופון שפוגע עמוק בכיס של הצרכן הישראלי
"זה בדיוק מה שאנחנו עשינו. ביטלנו את התכנון בענף הלול. קבענו תאריך לסיום התכנון והתאריך מופיע בחקיקה. התחלנו בחקיקה והבאנו תקציב לרכש המכסות כדי להתחיל לנתק את העולם ממשטר המכסות. יציאה מהמשטר הזה צריכה להיערך על פני כמה שנים אבל הורדנו גם את המכס ב-50 אחוז ובעיני למועצת הלול אין מקום. צריך לבטל גם את מועצת הלול וגם את מועצת הצמחים ואין שום סיבה שיהיו כאן מועצות שינהלו את השווקים ושוב אנחנו מדברים על הבעיות של הכלכלה הישראלית, זו אחת מהבעיות. דווקא שוק פתוח ותחרותי יעשה טוב לענפים השונים וגם לאזרחי ישראל וצריך לבטל כן בהחלט".
 
 נתניהו אומר שהוא לא מחויב להסכם הגז עם לבנון וכך גם מתבטאים ברקת וקרעי ועוד נציגים בליכוד. זה לגיטימי בעיניך או שמבחינתך מדובר בחציית קו אדום?
"ההתנהלות של נתניהו לגבי ניהול המדינה היא פשוט מופקרת וראינו את זה גם בשנותיו האחרונות כראש ממשלה ואתה רואה את זה גם כראש אופוזיציה. אז כמו שהוא טרפד לאזרחי ישראל את הסדר הוויזות עם ארה"ב וכמו שהוא טרפד את חוק המטרו כך גם לגבי ההסכם הזה. פשוט לא מעניין אותו מה יעלה בגורל מדינת ישראל העיקר שיוכל להרוויח עוד איזה קול בבחירות. אז במובן הזה ברור לחלוטין שאין קשר בין מה שהוא אומר לפני הבחירות למה שהוא עושה אחרי הבחירות ולצערי, דווקא במובנים האלה אם כבר מדברים על יחסי החוץ אז אנחנו ראינו כבר את נתניהו מוסר לערפאת את חברון, ראינו את נתניהו מצביע בעד תכנית ההתנתקות ובמובנים האלה זאת אולי עוד סיבה מדוע האיש הזה חייב לזוז הצידה מהמערכת הפוליטית".
במלחמה באוקראינה לא יצאתם באופן פומבי נגד רוסיה. אתה לא חושש שיהיה לזה מחיר אלקטורלי? הבייס של ישראל ביתנו - בעיקר מהצד האוקראיני המותקף. אפילו לפיד יצא נגד רוסיה
"בכל הקונפליקטים שיש בעולם הדבר היחיד שמנחה אותו ואת ישראל ביתנו זה האינטרס של מדינת ישראל בלבד והאינטרס שלנו עליו אנחנו עומדים וכך גם נוהגת ממשלת ישראל ועושה זאת באחריות זה הסיוע ההומניטרי שאנחנו נתנו פה הוא חסר תקדים גם בציוד וגם בקליטת פליטים ואני חוש שבמובנים האלה הקו שנוקטת משלת ישראל הוא הוא הקו הנכון".
איפה הצד הניצי של ישראל ביתנו - האם תאפשרו חופש פעולה לכוחות הביטחון כולל שינוי הוראות פתיחה באש?
 "במובן הביטחוני אנחנו מפלגה שהוכיחה לאורך כל הדרך את הגיבוי שהיא נותנת כולל העמדות המאוד ברורות של אביגדור ליברמן. זאת ישראל ביתנו וגם כשכיהן כשר ביטחון וגם כשישב בקבינט. במובנים האלה אני לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר. כשאנחנו מדברים על ממשלת ימין אנחנו לא מדברים, אנחנו באמת שם. מספיק שתבדוק היכן גר כל אחד מראשי המפלגות כדי להבין מה הם עמדותיו. כזכור לך בהקשר הזה, ליברמן מתגורר כבר עשרות שנים במדבר יהודה, ביישוב נוקדים ביו"ש".
בנושא אחרמה הבעיה המרכזית של מדינת ישראל היום?
"הבעיה המרכזית של מדינת ישראל היום היא שהכלכלה שלה עדיין סגורה ועדיין נשלטת על ידי קבוצות לחץ. התפקיד שלנו והיעד שלנו בממשלה לפתוח את השוק כמה שיותר לתחרות גם בשוק הקמעונאי, גם במזון, גם בכל הענפים במדינת ישראל להשוות את התקנים לתקנים בינלאומיים. ולאפשר פה באמת שוק פתוח ותחרותי שגם יוריד את המחיר לצרכנים וגם ישפר את הכלכלה הישראלית".
מה עמדתך בנוגע למטבע הקריפטו?
"השינוי הזה שחל בעולם בנושא הזה של קריפטו הוא תחום שאי אפשר להתעלם ממנו ועוד בזמנו כשהייתי חבר כנסת הגשתי שתי הצעות חוק בנושא הזה במטרה להסדיר את השימוש וגם להפוך את מדינת ישראל למובילה בתחום. אנחנו מובילים במחקר בתחום, יש לנו פה באמת ענף שהולך ומתפתח אבל צריך לא לחשוש ממנו אלא פשוט לעשות אותו בצורה הנכונה וזה דורש כמובן התגייסות של כל הגורמים יחד, בנק ישראל, רשות המיסים כדי לייצר את המתווה הנכון וכדי להוביל בתחום ברמה העולמית".
עם מי בטוח לא תשבו בממשלה שתקום?
"אני חושב שאמרנו את זה באופן הכי ברור, גם בעבר וגם היום שהממשלה שצריכה לקום היא צריכה להיות ללא נתניהו. בלי אריה דרעי ובלי גפני. ממשלה שכל הגוש הציוני הליברלי יקים גם יחד. אני מוכרח לומר ולציין שהליכוד הוא בהחלט פרטנר בממשלה הזאת אבל ללא נתניהו. נתניהו כבר הוכיח לכולם שמבחינתו האינטרס האישי גובר על האינטרס הלאומי. לכן הוא צריך לזוז הצידה ולאפשר למפלגות הציוניות והליברליות להקים כאן ממשלה שתקדם גם כלכלה חופשית וגם מדינה חופשית כזו שלא נשלטת על ידי הגחמות של גולדקנופף ודרעי ועוד קבוצת אנשים שדואגים רק לסקטור שלהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבל עם תומכי טרור כמובן. השותפים הטבעיים שלנו (ל"ת)
    אופיר 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הצליח להרוס את החקלאות הישראלית. שר חקלאות מנותק (ל"ת)
    שון 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור