כסף וצרכנות

מחירי המלפפונים והעגבניות יתרסקו? זה מה שמחכה לכם בסופרמרקטים

לנוכח המחסור בשוק המקומי ועליית המחירים: משרד החקלאות פותח מכסות יבוא פטורות ממכס של מלפפונים ועגבניות המכסות הפטורות ממכס יחולקו עד לסוף החודש הקרוב תוך מעקב אחר השוק, ובמידת הצורך יוארכו ככל הנדרש
מערכת ice |  7
עלייה של מחירי הפירות והירקות (צילום shutterstock, pexels)
משרד החקלאות ופיתוח הכפר הודיע היום (רביעי) באופן רשמי על חלוקת רישיונות בפטור ממכס לייבוא מלפפונים ועגבניות. הרישיונות המדוברים יהיו תקפים למשך חודש ספטמבר בלבד. הייבוא יתאפשר ממדינות אירופה וכן גם מירדן.
ככלל, משרד החקלאות עוקב בשגרה ובאופן קבוע אחר המצב בשוק המקומי, לרבות מחירי התוצרת הטרייה, ומחליט על יבוא בהתאם. בתקופה האחרונה, היות ונרשמה ירידה משמעותית בכמויות המלפפונים המקומית, כאשר צפויה גם ירידה בעגבניות, ובהתאמה לכך נרשמה עלייה במחירם.
 
על כן, וכדי למנוע מחסור גדול יותר ובמקביל גם לשמור על האיזון במחירים בשווקים, פותח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס עבור מלפפונים ועגבניות שיענו על הצורך של המשק בירקות הפופולאריים שמהווים חלק חשוב מסל הקנייה של הצרכן הישראלי.
המכס על מלפפונים עומד כיום על 0.8 שקל לק"ג והמכס על העגבניות עומד על 0.75 שקל לק"ג. זאת, בעקבות ירידת המכס בפעימה הראשונה (של שנת 2022) במסגרת הרפורמה בחקלאות. המכסות שנפתחות עתה יהיו פטורות ממכס עד לסוף ספטמבר לפחות, תוך מעקב אחר השוק, ובמידת הצורך יוארכו ככל הנדרש.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה שיש בארץ זה לא מלפפונים.
    אורח 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלפפונים בארץ לא טעימים כמו בחו"ל .
    סגור
  • 6.
    בולשיט
    חקלאי 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקרים לציבור החקלאים מקבלים היום 2 שח לקילו. ויש הרבה תוצרת הארץ.
    סגור
  • 5.
    יבוא
    דוד ש 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עוד לא מייבאים/קונים סחורה מעזה או מהראשות , זה סביר.
    סגור
  • 4.
    חחחחחחח לחודש אתם מבינים?ורק מלפפון ועגבניה
    צדק 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלכלת בחירות רבותי!!!!!הטבות עלובות וקטנות לקראת נובמבר בזמן ששחטו לנו את הכיס מ קמת ממשלת האסון הזאת ממשלת האחים המוסלמים ממשלת המיסים ממשלת טירוף המחירים!!!! לפצוח בחקירות פליליות נגד כל התנהלות הביזיונית של הממשלה הזאת מיום הקמתה!!!!!!
    סגור
  • 3.
    ה רפורמה ויבוא. כחקלאי זה סיכון אני לא מגדל . לא כדאי.. (ל"ת)
    חקלאי 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מכסות ייבוא לעגבניות ומלפפונים
    אלה 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה כמובן אם אכן הנתונים של כמויות הירקות אצל החקלאים נכונים או לא.החקלאים טענו גם בעבר שיש להם כמויות גדולות שלירקות אך המדינה מאפשרת ייבוא ירקות כמו מטורקיה וירדן בעוד החקלאים שלנו נתקעים עם מלאי וכל זאת מכיוון שרשתות שיווק וחנויות ירקות מוכרות במחירים גבוהים כדי למקסם רווחים. ודרך אגב איני יודעת מה לגבי היום,בצבא בשנים האחרונות התברר שקנו ירקות מ...עזה!!
    סגור
  • 1.
    לא חקלאי ולא לוביסט
    שלמה מנדל 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מה שהממשלה מכניסה את אפה , היא רק הורסת . עדיף חבטל את המיכסות על גידולים ולתת לשוק להתנהל על פי היצע וביקוש , מדוע להתיר יבוא תוצרת חקלאית ללא מכס , ומדוע על יבוא מכוניות למשל יהיה מכס ? מדוע מדינת ישראל צריכה חסבסד את החקלאים באירופה ובירדן ?
    סגור