ויראלי

חתיכת מלפפון חמוץ ב-10,000 דולר: יצירת האמנות הלא-שגרתית שמוצגת כעת

יצירה לא שגרתית של מלפפון חמוץ דבוק לתקרה נמכרת במחיר לא שגרתי. מה עומד מאחורי האמנות הביזארית?

מערכת ice |  3
יצירת המלפפון החמוץ "pickle" (צילום michaellettgallery, instagram)
יצירת אמנות של אמן ניו זילנדי המורכבת מחתיכת מלפפון חמוץ שהיה במנת צ'יזבורגר של מקדונלד'ס והושלכה על תקרת גלריית אומנות באוקלנד אמורה להיות "מחווה פרובוקטיבית" במכוון שנועדה להטיל ספק במה יש ערך. תאמינו או לא, המחיר שדרש האמן עבור היצירה היא 10,000 דולר ניו-זילנדי. (כ-6,200 דולר אמריקאי).
העבודה, ששמה Pickle, שייכת לאמן האוסטרלי מסידני מתיו גריפין, והיא אחת מארבע יצירות חדשות ב-Fine Arts, התערוכה של סידני באוקלנד המתארחת בגלריית מייקל לט. חלק מהמעריצים מתענגים על העבודה ומכנים אותה "גאונית" ו"מבריקה"; אחרים כמובן חשבו שזה "מטומטם".
 
"זרקו אותי ממקדונלד'ס על ידי המשטרה כשהייתי נער, בגלל שזרקתי חתיכה כזו על התקרה, עכשיו זו אמנות". נכתב באחד הפוסטים ברשתות החברתיות.
היצירה מזכירה את יצירת האמנות הידועה לשמצה של האמן האיטלקי מאוריציו קטלאן בשם Comedian - בננה מבשילה שהודבקה לקיר הגלריה במהלך ארט באזל במיאמי, בשנת 2019, שנמכרה ב-120,000 דולר. לאחר מכן היא נלקחה מהקיר ונאכל על ידי האמן הניו יורקי דיוויד דאטונה.

יצירת המלפפון החמוץ "pickle" (צילום michaellettgallery, instagram)
יצירת תגובות שונות לעבודה היא חלק מהחוויה של האמנות, אמר ריאן מור, מנהל אומנויות בסידני, ל'גארדיאן' הבריטי. "תגובה הומוריסטית לעבודה אינה פסולה - זה בסדר, כי היא מצחיקה", אמר מור. עבודתו של גריפין מושכת את מור מכיוון שכמו כן היא משתמשת בהומור כמכשיר, היא עוקבת אחר מסורות האמנות העכשווית ומטילה שאלות על "הדרך בה נוצרים ערך ומשמעות בקרב אנשים".
 
"באופן כללי, אמנים הם לא אלה שמחליטים אם משהו הוא אמנות הוא לא - הם אלה שיוצרים ועושים דברים. בין אם משהו הוא בעל ערך ומשמעותי כיצירת אמנות היא הדרך שבה אנחנו ביחד, כחברה בוחרים להשתמש בו או לדבר על זה", אמר מור. "עד כמה שזה נראה כמו מלפפון חמוץ דבוק לתקרה - ואין שם שום אומנות, זה בדיוק מה שזה - יש משהו במפגש עם זה כפסל או כמחווה פיסולית".
המלפפון החמוץ דבוק לתקרה ולא מראה שום סימן של ריקבון, והוא גם לא מתקלף - "אם אתה הולך למקדונלד'ס בכל העולם, אתה תראה דברים תקועים על התקרה".
 
מנהל שותף בגלריה מייקל לט, אנדרו תומס, אמר כי "פיקל" היה שילוב חשוב בתערוכה, ומאפשר לאלה שנתקלו בעבודתו של גריפין בפעם הראשונה "לחשוב בצורה רחבה על הרעיונות השונים שהיא מכילה". "היו הרבה חיוכים, ואחריהם כמה שיחות מעניינות ומעורבות", אמר תומס.
העבודה נושאת תג מחיר של 10,000 דולר ניו זילנדי, ותעלה לקונה עוד 4.44 דולר ניו זילנדי אם הוא רוצה אותה בתוך צ'יזבורגר. המוסד או האספן שירכוש את היצירה, יקבל הנחיות כיצד לשחזר את האמנות בחלל משלו.
 
"זה לא קשור לווירטואוזיות של האמן שעומד שם בגלריה וזורק אותו לתקרה - איך הוא מגיע לשם לא משנה, כל עוד מישהו מוציא אותו מההמבורגר ומעביר אותו לתקרה", אמר מור. "המחווה כל כך טהורה, כל כך משמחת... זה מה שעושה אותה כל כך טובה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחחחחח בוכה מצחוק
    לי 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה טמטמום בשביל להראות שכאילו מבינים אמנות טיפשים חתיכת מלפפון לנצח תישאר חתיכת מלפפון ומי שמשעמם לו ואין לו מה לעשות עם הכסף שיתרום לנזקקים כי רק דביל ישים כסף על טמטום
    סגור
  • 1.
    אמנות?
    אמן 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לזה שום קשר לאמנות , ערמה של דבילים , לזה יש קשר!
    סגור
  • עם ישראל חיי
    אחד 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיגור שכלי תת רמה ועל זה עושים כתבה ???
    סגור