כסף וצרכנות

הירקות הולכים להתייקר בכ-20%: הסיבה להתחממות השוק נחשפת

גלי החום בימים האחרונים צפויים לפגוע באופן משמעותי במשק הישראלי, לפי דיווחים סחורה רבה צפויה להיזרק מה שיוביל לעלייה של עשרות אחוזים במחירי הירקות
מערכת ice |  1
מחירי הירקות צפויים לעלות (צילום shutterstock, unsplash)
בעקבות החום הכבד והמחסור בכוח אדם מחירי הירקות צפויים לעלות בכ-20%. ביניהם מלפפונים, קישואים ופלפלים. החקלאים מסבירים כי בשל החום הגבוה אורך חיי המדף והאיכות של הירקות צפויים להיפגע בצורה משמעותית והצפי הוא שכבשל כך כמויות גדולות של סחורה יזרקו, דבר שיפגע בצורה משמעותית בהיצע ויוביל ככל הנראה לעליית המחירים המשמעותית, כך על פי דיווח של כתבת הצרכנות של חדשות 12, מעיין פרתי.
 
כאמור במשרד החשש הוא שבטווח המיידי, כלומר כבר בשבועיים הקרובים המחירים יזנקו בכ- 20% עד 30%. לטווח הרחוק החשש הוא שלקראת חגי תשרי הצרכן ישראלי יפגע בצורה משמעותית והיקף הסחורה בשוק תצטמצם משמעותית. מתוך כך ובמטרה להתמודד עם העומס ועליית הביקוש לקראת תקופת החגים, יש ניסיון לקיים ייבוא מאסיבי של ירקות ופירות, בתקווה שאלה יחד עם הסחורה המקומית, יצליחו לשמור על מחירים סבירים בשוק.
 
כזכור גם בענף הדבש קיימים מחלוקות של ממש בין החקלאים למשרד החקלאות. אמש פורסם כי שר החקלאות עודד פורר הגיש בקשה בפני משרד הכלכלה לייבוא דבש לקראת החגים מהחשש שגם מחירו יעלו. מנגד איגוד מגדלי הדוברים תקף את השק והודיע כי אין צורך בייבוא וכי יש די סחורה בישראל. בעקבות כך בין הצדדים התעורר וויכוח שלא נראה שייפתר בקרוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התירוצים כבר לא מעניינים
    טל 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד מחפש להגדיל את המליונים. רק מחפש את התירוץ לאוזני ההמון.
    סגור