בחירות 2022

בלי לחיצות ידיים וללא צילום משותף: נחתם ההסכם עם לבנון

לאחר שהשרים אישרו סופית את ההסכם בישיבת ממשלה מיוחדת, רה"מ לפיד חתם כעת וימסור את טיוטת ההסכם למתווך האמריקני: "לא בכל יום מדינת אויב מכירה בישראל". בצד הלבנוני בירכו: "נקודת מפנה לכלכלה"
דוד זולדן |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יחצ, pixabay)
הממשלה אישרה בישיבה מיוחדת את הסכם הגבול הימי עם לבנון, עם סיומה חתם ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם ויגישו למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין.
לוח הזמנים: טקס החתימה הרשמי על ההסכם בהשתתפות צוותי המשא ומתן הישראלים והלבנונים בבסיס האו"ם בנקורה והגשתו כמסמך רשמי לאו"ם.
רה"מ יאיר לפיד אמר בפתח הישיבה כי "ההסכם מחזק ומבצר את ביטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול איומי חיזבאללה בצפון. כל הכוחות כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לביטחון ישראל. זה הישג מדיני - לא בכל יום מדינת אויב מכירה במדינת ישראל בהסכם כתוב, למול כל הקהילה הבינלאומית. לא בכל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות ביטחוניות וכלכליות להסכם". הוא הוסיף כי "ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך וביטחון. כידוע, בית הדין קבע פה אחד שהממשלה ניהלה תהליך ראוי ואחראי. מדינת ישראל הרוויחה היום - ביטחונית, כלכלית, מדינית ואנרגטית. ישר כוח לכולם".
מדובר בהסכם קר שלא צפויות בו לחיצות ידיים בין נציגי ישראל ולבנון וללא צילום משותף שלהם. מי שקיווה לנורמליזציה בין המדינות הרי שטעה בהערכת המציאות. 
 
כל משלחת תגיש למתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, את ההסכם חתום. מהצד הישראלי יחתום עליו רה"מ יאיר לפיד, שיעשה זאת בשעה 12:00 במשרד רה"מ ועל ההסכם מהצד הלבנוני יחתום נשיא לבנון מישל עאון. הוכשטיין ילחץ את ידי כל אחד מהצדדים, אך לא תהיה לחיצת יד משותפת בין הישראלים והלבנונים.
מסוק של חיל האוויר יטיס את המשלחת הישראלית ועמה ההסכם החתום לנקורה. המשלחת כוללת את מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת, אביבית בר אילן מהמל"ל, ראש המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון, נציג החטיבה האסטרטגית בצה"ל ונציג היועץ המשפטי של משרד החוץ, שליווה את המו"מ. בתום הטקס תגיע המשלחת הישראלית לנקודה בראש הנקרה, שם תמסור הצהרה לתקשורת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזל שאתם לא קוראים לזה הסכם שלום,???? (ל"ת)
    לוני 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור