השוק

אחרי שהפסיד 2 מיליארד דולר: דואר ישראל מציג מהפכה ענקית

חברת דואר ישראל הציגה בפני 9 קבוצות של משקיעים פוטנציאליים מצגת עם נתונים מסקרנים במיוחד, מהם עולה כי החברה אמנם נמצאת בחוב של 300 מיליון שקל, אך היא צפויה לעבור לרווח אחרי 4 שנים של הפסדים. וגם: כל הנתונים על הלקוחות, חבילות, מכתבים והמהפכה המתוכננת בסופרמרקטים
מערכת ice |  5
דואר ישראל (צילום shutterstock)
חברת דואר ישראל, שמחפשת לעבור לידיים חדשות וצפויה למכור 100% מהמניות שלה בחודשים הקרובים, הציגה לפני מספר ימים מצגת לתשע הקבוצות שמתעניינות ברכישת החברה, במסגרתה היא חשפה נתונים מסקרנים במיוחד שנחשפו הבוקר (ראשון) ב"כלכליסט".
במצגת הוצגה בפני המשקיעים הפוטנציאלים את תוכנית ההתייעלות שעברה החברה בשנה האחרונה. חברת דואר ישראל מפעילה נכון להיום 400 יחידות דואר ועוד 640 נקודות מסירה לחבילות, הפועלות בפיצוציות ומכולות שכונתיות, זאת כחלק מהמהפכה שעברה כדי להקל על הלקוחות בעת מסירת החבילות.
 
עוד הציגה בפניהם החברה כי היא מתכננת להפעיל בשנים הקרובות חנות בתוך חנות" - יחידת דואר שפועלת בתוך סופרמרקטים או חנויות אחרת. עוד עולה מהנתונים שהוצגו בפני המשקיעים כי בסך הכל 18 מיליון לקוחות מבקרים מדי שנה ביחידות הדואר. עוד נתון מעניין שהוצג מדבר על כמות המכתבים (253 מיליון) והחבילות (39 מיליון) שחולקו, כאשר נתח השוק של החברה בישראל עומד על 63%.
ומה קורה בנוגע לרווחים אתם שואלים? ובכן, אחרי 4 שנים בהן חברת דואר ישראל הפסידה 2 מיליארד שקל במצטבר, החברה מעריכה כי ברבעון הרביעי של 2023 היא הפסידה 100 מיליון שקל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והעובדה כי טיסות מתבטלות ופחות משלוחים וחבילות נוחתים בישראל בעקבות ביטולים ועיכובים, אך למרות זאת, החברה צופה כי היא תסיים את 2023 בשיפור בהכנסות ובמעבר לרווח.
החברה חוזה EBITDA של 230 מיליון שקל ב-2023. כמו כן, החוב נטו של החברה עומד על 300 מיליון שקל. ומה בהמשך? דואר ישראל צופה כי רק ברבעון הרביעי של 2024 היא תחזור לפעילות מלאה, אך יחד עם זאת היא צופה רווחים של 1.9 מיליארד דולר בשנת 2024 כולה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לוקחים עמלה של 3 שקלים מכל לקוח/ה
    צבי ישראל 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שמובן איך הם כיסו את ההפסדים שלהם
    סגור
  • 4.
    מה המהפכה לא הבנתי?
    שחף 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דואר גוף מיושן מסואב. עובדים עייפים גם הצעירים שעובדים שם נולדו כמו זקנים עייפים העובדים אוהבים לדבר הרבה לרכל ולעבוד לאט לאט. כל לקוח בסיום השירות נשאל רוצה לקנות מסטיק בזוקה ב100 שח תאורת חרום שלא עובדת רוצה? אפשר לכתוב ספר ולעשןת סרט על הגוף המיושן והעייף הזה כל יום בתיבת הדואר שמים מכתבים של אנשים שלא גרים במקום. של כתובת מגורים מעיר שונה
    סגור
  • 3.
    מורידים מלאכותית את השווי כדי למכור בזול למקורב
    מסביר פנים 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וועדת חקירה ומייד! איפה מבקר המדינה?
    סגור
  • 2.
    שקרנים , אין מענים אנושיים
    כהן דוד אברהם 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל אחרי מסווה של " השקענו, ייעלנו " המערכת הממוחשבת אינה פועלת, אין מענה אנושי , שקרנים? רמאים? סתם עבדו עליהם עם מערכת ממוחשבת לא יעילה ?
    סגור
  • 1.
    המצב החיובי לאא שייך לקרעי...
    לס 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממילא קרעי לא מבין שום דבר למעט הסתה
    סגור