השוק

נאוויטס אישרה השקעה משמעותית; המניה טסה בכ-30% מתחילת השנה

נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור ממשיכה ליישם את התוכנית האסטרטגית שנראית כרגע מבטיחה מאוד - פיתוח המאגרים במפרץ מקסיקו. השותפות אישרה השקעה סופית במאגר מוניומנט שיש בו כמות מוכחת של כמעט 400 מיליון חביות נפט
ניצן כהן | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור ממשיכה בפיתוח המאגרים שלה במפרץ מקסיקו תוך שהיא מנצלת היטב את הרצון של הממשל האמריקאי להקטין את התלות האנרגטית ממקורות שאינן בארה"ב. תזמור אגב, היה מחלוצי ההשקעה במאגרי נפט במפרץ מקסיקו אחרי האסון האקולוגי הנורא שהיה שם בשנת 2010.
אם כן, נאוויטס קיבלה היום החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח מאגר מוניומנט (Monument), המאגר השלישי של נאוויטס במפרץ מקסיקו וזאת לצד הגדלת האחזקות של נאוויטס במאגר, מ-20% ל-28.57%, ללא עלות נוספת. פיתוח תגלית מוניומנט צפוי להתחיל במקביל להשלמת פיתוח תגלית הענק ופרויקט הדגל של השותפות, שננדואה (398 מיליון חביות) בה נאוויטס  מחזיקה ב-49%.
 
במסגרת קבלת החלטת ההשקעה הוסכם בין השותפים בפרויקט - נאוויטס (28.57%), Repsol    (28.57%) ו-(42.86%) Beacon - על תקציב ראשוני לפיתוח המאגר, בהיקף של כ-260 מיליון דולר. חלקה של נאוויטס יעמוד על כ-74 מיליון דולר.
השותפים בפרויקט הגיעו להסכמות על פי המנגנון שנקבע בהסכם התפעול המשותף כי לשלושת השותפים אשר אישרו את התקציב הראשוני, יוגדלו ההחזקות של כל אחד בפרויקט על פי חלקו היחסי. בהתאם להסכם, עלה חלקה של נאוויטס בפרויקט, ללא עלות, ב-8.57% נוספים כך שיעמוד על 28.57%. סך התקציב המוערך הכולל לפיתוח הפרויקט מסתכם בכ-855 מיליון דולר, כאשר חלקה של נאוויטס עומד על כ-244 מיליון דולר.
התזרים המהוון הכולל מפרויקט מוניומנט לנאוויטס, עוד בטרם הגדלת חלקה, תעמוד על כ-260 מיליון דולר, ממכירת נפט מהפרויקט ומהכנסות שיתקבלו ממתן שירותי הפקה לנפט מפלטפורמת ההפקה של שננדואה הסמוכה, בה נאוויטס מחזיקה ב-49%.
הגדלת האחזקות במאגר והחלטת ההשקעה( FID) תואמות את האסטרטגיה הכוללת של נאוויטס - כניסה להשקעה במאגרים מוכחים, לפני החלטת השקעה והפיתוח ובעלות מינימלית, כפי שנעשה בהצלחה במאגרי בקסקין ושננדואה, וכן מימוש האסטרטגיה להפיכת פלטפורמת ההפקה של שננדואה ל-HUB אזורי שיעניק שירותי טיפול לנפט שיופק מתגליות נפט קיימות ועתידיות באזור פרויקט שננדואה, שצפוי לייצר לנאוויטס הכנסות בהיקף של כמיליארד דולר במהלך שנת ההפקה המלאה הראשונה.
מוניומנט היא תגלית נפט מוכחת עם כ-107 מיליון חביות נפט (בקטגוריית C2), בה הושקעו עד כה כ-300 מיליון דולר בקידוחי אקספלורציה, הערכה ואימות, וממוקמת כ-27 קילומטר דרומית למאגר שננדואה. פיתוח הפרויקט, המהווה נכס לווין לשננדואה, צפוי להתבצע במתווה הדומה לפיתוח פרוייקט בקסקין. להערכת נאוויטס, ההפקה המסחרית צפויה להתחיל במחצית שנת 2026.
יו"ר נאוויטס פטרוליום, גדעון תדמור: "נאוויטס פועלת פעם נוספת ליצירת ערך, בהתאם לאסטרטגיה העסקית והייחודית שלה, ויוצאת יחד עם שותפותיה לפיתוח של מאגר מוניומנט. הפיתוח נסמך על מערך ההפקה של פרויקט שיננדואה המהווה  HUB אזורי עבור מאגרים סמוכים".   
נזכיר כי החדשות הטובות מגזרת נאוויטס התחילו כבר בשבוע שעבר, אז פרסמה נאוויטס דוח עתודות נפט מעודכן לפרויקט שננדואה, שמצביע על עלייה בהיקף עתודות הנפט בעלות הסתברות גבוהה ועליה משמעותית בתזרים המזומנים המהוון הצפוי לנאוויטס מהפרויקט. התזרים המהוון של נאוויטס בפרויקט שננדואה (P2) בשיעור היוון של 10% עלה בכ-22.2% ביחס לדוח הקודם לכ-3.5 מיליארד דולר.
בעקבות ההתקדמות בפיתוח מאגר שננדואה וביצוע עד כה של 3 מ-4 מקידוחי הפיתוח במאגר, נאספו נתונים מעודכנים, שהצביעו על הקטנת טווח אי הודאות במאגר ועל גידול של כ-3% בהיקף עתודות הנפט ל-332 מיליון חביות נפט. עלות ההפקה הממוצעת בפרויקט עומדת על כ-15 דולר לחבית בלבד, וזאת ביחס לכלל עלויות התפעול (עלויות הפעלה, עלויות פיתוח ועלויות נטישה ושיקום).
נאוויטס פועלת כאמור בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים רחב ומגוון. פרט לפרויקט מוניומנט, חלקה של נאוויטס בתגליות קיימות עומד על כ-814 מיליון חביות. בבעלות נאוויטס זכויות בפרויקטים שננדואה, בקסקין, Sea Lion, מוניומנט, דנברי, נצ'ס, יוקטן וזכויות לנכסי אקספלורציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה