השוק

אפל לא עומדת בקצב: מכירות האייפון צנחו, המתחרה הסינית בעננים

לאחר שרשמו זינוק נאה במכירות האייפון בשנת 2023 ברחבי סין, בששת השבועות הראשונים של שנת 2024 המכירות צנחו, ברקע העלייה במכירות של המתחרה הסינית וואווי
מערכת ice | 
האייפון הפך לסמארטפון הנמכר ביותר בסין (צילום shutterstock)
רבים היו סקפטיים כאשר אפל החלה למכור את הסמארטפונים שלה, שנחשבים ליקרים ביותר מתפריט המכשירים הממוצע ובמיוחד מזה המיוצר על ידי חברות סיניות מקומיות, שמציעות את המכשירים שלהן במחירים אטרקטיביים הרבה יותר מאלו של אפל.
בששת השבועות הראשונים של שנת 2024 מכירות האייפון בסין ירדו בכ-24%, על חי חברת המחקר קאונטרפוינט, כפי שפורסם באתר CNBC. ירידות מסיביות אלו מגיעות על רקע זינוק במכירות של המתחרה הסינית הקשוחה של אפל, וואווי, שכובשת את השוק המקומי והצליחה להגדיל את כמות המכירות שלה ב-64%.
מלבד וואווי, נראה כי שאר היצרניות הסיניות מתקשות להגדיל את המכירות שלהן אך נראה כי הירידה במכירות פחותה מהירידה התלולה של אפל, שתיאלץ לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לשיווק האייפונים בסין.
 
הקפיצה של וואווי הפתיעה רבים בשוק, אך מי שעקב זוכר כי וואווי השיקה את המייט 60 בשנה שעברה, ולו היה חיבור 5G. מה שמפתיע בכך זה שרבים חשבו כי החברה לא תוכל לייצר מכשירים באיכות גבוהה עם הפיצ'רים היוקרתיים כמו 5G, לאחר הסנקציות שחטפה מהממשל האמריקאי בשנת 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה