השוק

עסקת ענק לדוראל: קיבלה השקעה של 400 מיליון דולר לחברת הבת האמריקאית

דוראל יוצאת לעסקת ענק; החברה קיבלה השקעה של 400 מיליון דולר בחברת הבת האמריקאית; לחברה האמריקאית יש צבר פרויקטים משמעותי בארה"ב בהיקף של 2 ג'יגה וואט חשמל
ניצן כהן | 
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
דוראל יוצאת לעסקת ענק, החברה קיבלה השקעה של 400 מיליון דולר ממשקיע בינלאומי. ההשקעה תבוצע בחברת הבת האמריקאית והיא למעשה משלימה את צורכי ההון העצמי של חברת הבת שאוחזת בצבר פרויקטים משמעותי של 2 ג'יגה וואט חשמל בארה"ב.
על פי פרטי העסקה, כנגד ההשקעה יוקצו למשקיע אחזקות ב-Doral LLC בשיעור שבין 30-49%, אשר ייקבע בהתאם לסבב הגיוס המשמעותי הבא של החברה, בכפוף למנגנונים מוסכמים (ובשלב ראשון יעמוד על 40%). במסגרת העסקה ייקבע בין כלל הבעלים הקיימים של LLC Doral מנגנון הגנת שווי לדוראל ולמגדל, אשר צפוי לבסס את שווי האחזקות הנגזר של קבוצת דוראל בחברת הבת האמריקאית על סך של כ-400 מיליון דולר. כמו כן, במועד השלמת העסקה ירכשו החברה ומגדל יחידות השתתפות ב-LLC Doral בסכום מצטבר של כ-15 מיליון דולר לפי שווי זה.
 
הודעתה של דוראל מצטרפת לדיווח קודם של החברה על כניסת הפרויקטים אינדיאנה דרום ומרכז, בהספק מצטבר של כ-,1001 מגה-וואט, למסלול המהיר ברשת החשמל PJM. הפרויקטים צפויים לקבל הסכם חיבור לרשת כבר השנה, וכניסתם למסלול המהיר מגלמת חסכון של עשרות מיליוני דולרים בעלויות שדרוג הרשת. זאת, בנוסף לחלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה, בהספק 480 מגה-וואט, שהקמתו מושלמת בימים אלה וחיבורו לרשת החשמל צפוי להתרחש בחודשים הקרובים.  
העסקה מהווה צעד נוסף בהגשמת אסטרטגיית הצמיחה והפיתוח של החברה מראשית דרכה, לבניית פלטפורמת ייזום עצמאית חזקה בארה"ב, עם שותפים פיננסיים מובילים, והיא מבטיחה גיוון משמעותי של מקורות המימון של החברה. קו האשראי של Apollo ימשיך לעמוד כרשת ביטחון ל-LLC Doral, שלא צופה משיכות נוספות ממנו.
דורי דודוביץ, יו"ר קבוצת דוראל: זוהי עסקה משמעותית ביותר עבור קבוצת דוראל, הן מבחינת היקף ההשקעה והיבטי השאת השווי הנגזרים ממנה, והן מבחינת ההשלכות האסטרטגיות שלה. היא מבססת את מעמדה של LLC Doral בין קבוצת החברות המובילות את תחום האנרגיה המתחדשת בארצות הברית, משקפת את האמון של הגופים המוסדיים הבינלאומיים הגדולים בדוראל, ותאפשר לנו להאיץ משמעותית את מימוש תוכניות העבודה שלנו בארה"ב. אנו גאים מאוד במהלך הזה ובאמון שהוא משקף בדוראל, ומאמינים כי יהווה נדבך נוסף בהתרחבות החברה בשוק האמריקאי."
קבוצת דוראל, מהחברות המובילות בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט סולאר ומעל 2,000 מגה-וואט אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על מעל 15 גיגה-וואט סולאר, בתוספת כ-12 גיגה-וואט שעה אגירה.
צבר הפרויקטים הגדול של החברה כולל פרויקטים פורצי דרך, לרבות הפרויקט הסולארי משולב האגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ואת פרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו 1.6 גיגה-וואט וחלקו הראשון מושלם בימים אלה. צבר הפרויקטים המשמעותי של דוראל צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד ש"ח כבר במהלך שנת 2025, לצד הפיכת החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה