השוק

שיא שנתי בוול סטריט: הנאסד"ק זינק ב-2.9%, מה מצב שוק האג"ח?

הזינוק השבועי החד נובע, על פי כל ההערכות, מהאיתות של בנקים מרכזיים ברחבי העולם, כי בכוונתם להתחיל להוריד את הריביות. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.8%, לאחר שבמהלך יום המסחר התקרב לכדי מרחק של כמחצית נקודת אחוז מרמה של 40 אלף נקודות
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
בורסות וול סטריט רשמו שיא, ונסוגו ממנו בהמשך. עם זאת, הן בהחלט השלימו את הזינוק השבועי החד ביותר השנה, לאחר שבנקים מרכזיים בעולם, בהם הפדרל ריזרב, אותתו השבוע כי הם דבקים בכוונתם להתחיל בקרוב להוריד את הריביות. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקניות נסוגה זה היום הרביעי ברציפות בדרכה לירידה שבועית.
בתוך כך, הדולר התחזק לשיא של חודש מול מטבעות מרכזיים בעולם. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% ונסגר בשיא זה היום השלישי ברציפות, בדרכו לזינוק שבועי של 2.9%. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.8%, לאחר שבמהלך יום המסחר התקרב לכדי מרחק של כמחצית נקודת אחוז מרמה של 40 אלף נקודות.
 
בסיכום שבועי עלה מדד מניות הבלו-צ'יפ ב-2% - השבוע הטוב ביותר מאז אמצע דצמבר. מדד S&P 500, שנסגר אתמול בשיא בפעם ה-20 השנה, נסוג ביום שישי ב-0.1%, אך עלה השבוע ב-2.3% - וגם עבורו היה זה השבוע הטוב ביותר מאז אמצע דצמבר. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקניות נסגר בעליות זה היום הרביעי ברציפות.
 
התשואה על האג"ח לעשר שנים נסוגה בחמש נקודות בסיס, לרמה של 4.22%, בדרכה לירידה שבועית של תשע נקודות בסיס. התשואה על האג"ח לשנתיים, שנחשבת רגישה יותר לשינויים בריבית בטווח הקצר, איבדה שלוש נקודות בסיס, לרמה של 4.6%, ונסוגה ב-12 נקודות בסיס בסיכום שבועי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה