השוק

בשורה למשרתי המילואים: אלו ההקלות שהכנסת אישרה

מי ששירת במילואים תקופה של 30 עד 60 ימים, יקבל פטור מ-6 נקודות זכות, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים, וזה יהיה תקף לכל תקופת לימודיו לתואר וזוהי רק רשימה חלקית 
דוד זולדן | 
כלכלה ומלחמה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
הגדלת נקודות הזכות בגין שירות מילואים; הקלה בתנאי קבלה למוסדות אקדמיים והשלמת חומר עבור סטודנטים ששירתו במילואים: ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ג') את הצעת החוק של חבר הוועדה, חבר הכנסת משה טור-פז "סיוע לסטודנטים ששירתו במילואים"
הצעת חוק סיוע לסטודנטים ששירתו במילואים (תיקוני חקיקה והוראת שעה) התשפ"ד -2024 של חה"כ טור-פז תיקנה את סעיפי החוק, לפיהם פעילות חברתית בגין שירות מילואים עבור נקודות זכות תוכר החל מעשרה ימים, רישום ללימודים לשנה"ל תשפ"ה ותשפ"ו יוקל ויותאם למי שעסקו בשירות מילואים פעיל בזמן המלחמה וכן, המוסד האקדמי יחויב לאפשר התאמות בדחייה או השלמה של קורס שהסטודנט נעדר ממנו בשל ימי השירות.
 
מי ששירת במילואים תקופה של 30 עד 60 ימים, יקבל פטור מ-6 נקודות זכות, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים, וזה יהיה תקף לכל תקופת לימודיו לתואר, זאת בנוסף לנקודות הזכות אשר מחויב המוסד האקדמי להעניק לפי חוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית. כמו כן, זכאי הסטודנט להמרת ציון בקורס לציון "עובר" בקורס אחד בשנת הלימוד הנוכחי והשנה הבאה, זאת בקורס לבחירתו של הסטודנט ובתנאי שעמד בדרישות המעבר של הקורס, למעט בקורס בו נדרש ציון מספרי כתנאי לרישוי מקצועי.
ח"כ טור-פז: "ההצעה משפרת משמעותית את תנאי הקבלה והליווי שהמוסדות האקדמיים יתנו עבור הסטודנטים שהקדישו את זמנם כדי להגן על כולנו. מדינת ישראל חבה חוב עצום לאותם מעטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה