השוק

האסטרטג הטכני של אופנהיימר מפתיע: זה הסקטור להיזהר ממנו

ארי ואלד, האסטרטג הטכני של בית ההשקעות אופנהיימר שומר על תחזית אופטימית לשווקים אבל נזהר מאחד הסקטורים שהיו הכוכבים של השנים האחרונות
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
בסקירה השבועית מנתח ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר את השוק והוא מוצא דמיון בין המצב היום למצב בסוף שנות ה-80 כשהריבית הייתה גבוהה אבל עדיין שוק המניות הניב תשואות חיוביות משביעות רצון.
"בתקופה זו" כותב ואלד "שוק המניות המשיך במגמת עליה במקביל להעלאת הריבית, וגם לאחר תחילת הורדת הריבית, והגיע לשיאו רק כ-12 חודשים לאחר מכן". בכך, מעריך האסטרטג הטכני של אופנהיימר כי שוק המניות האמריקאי צפוי להמשיך את מגמתו החיובית לאורך כל שנת 2024, ולהגיע לשיא רק בשנה הבאה.
 
ארי ואלד רואה דמיון רב בין ההתנהגות הנוכחית של מדד ה-S&P500 לבין התנהגותו בשנים 1987-1990, כאשר מגמת השוק השורי נמשכה במקביל לתהליך העלאת ריבית אגרסיבית, מרמה של 6% ל 9.5%, על אף המפולת המפורסמת שחלה באוקטובר 1987. גם לאחר שהגיעה הריבית לשיא של כמעט 10%, והחל תהליך הדרגתי של הורדת הריבית בארה"ב, המשיך מדד המניות האמריקאי במגמת עליה, שנשברה רק שנה מאוחר יותר, עם זליגת כלכלת ארה"ב למיתון בתחילת שנות ה-90. בהתחשב בתבנית זו, מעריך ארי ואלד כי למגמת העליה הנוכחית יש עוד רוח גבית, לפחות עד לשנת 2025.
הסימן שממשיך לתמוך בהערכתו האופטימית של ואלד הוא מצב ביצועי היתר של מניות בעלות ביטא גבוהה על פני מניות דפנסיביות, בעלות תנודתיות נמוכה. מגמה זו נותרת על כנה מאז אמצע 2022, ואינה מפגינה סימני היפוך. בהקשר זה, מממליץ ארי ואלד על רעיון השקעה בתחום ההשקעה בתשתיות וכן באמצעות מניות חברות הציוד התעשייתי החשופות לנושא השקעה בתשתיות, כגון AYI, CSL, PNR, WMS, ZWS וכן חברות הפלדה NUE, STLD, RS ועוד.
בצד השלילי, נזהר ואלד ממגזר המכשור הרפואי, המתאפיין באופי דפנסיבי שאינו תואם את תיזת ההשקעה בשוק הנוכחי ומפגין ביצועי חסר. 
במסגרת הסקירה השבועית מציג ארי ואלד את רשימת הסקטורים ותתי-הסקטורים לפי מדדי המומנטום, כאשר הסקטורים המובילים מבחינת המומנטום הנם שלושת הסקטורים המומלצים באופנהיימר – הטכנולוגיה, הפיננסים והתעשייה, ואילו הסקטורים המקבלים דירוג נמוך מבחינה זו הנם הסקטורים הדפנסיביים כגון תשתיות החשמל,  צריכה בסיסית ונדל"ן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה