השוק

בנק ישראל בולם את נאווי - מסרב לתת לו היתר שליטה בישראכרט

האחים נאווי שבשליטת דורי נאווי ביקשו מבנק ישראל היתר לרכוש את השליטה בישראכרט, אולם בנק ישראל מסרב למהלך ודורש מדורי נאווי להגיע להחזקה של 30% בטרם יהיה דיון ענייני בתהליך; נאווי מחזיק היום בכ-5% בלבד מישראכרט
ניצן כהן | 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
בנק ישראל בולם את דורי נאווי שמחזיק בשליטה בחברת האחים נאווי. האחים רצו לרכוש את השליטה בישראכרט אחרי שנפלה עסקת הראל, אולם בנק ישראל בלם הלילה את המהלך כשהוציא מכתב רשמי לחברה ובו נכתב כי בטרם בנק ישראל ידון לגופו של עניין במהלך הרי שעל נאווי להגיע החזקה של 30% בישראכרט. נאווי אגב, מחזיק כרגע בכ-5% מהחברה ולכן ובאופן תיאורטי בלבד מדובר בבקשה לביצה שטרם נולדה.
נזכיר כי מערכת היחסים בין נאווי לבנק ישראל מורכב ומשתרעת על פני לא מעט שנים. נאווי היה למעשה הבנק הפרטי הגדול הראשון בישראל שהנפיק בבורסה והעלה טענה כי הוא צריך לקבל היתרים מבנק ישראל כדי להמשיך לפעול כמו שהוא פועל.
 
נאווי למעשה עוסקים בניכיון צ'קים ובהלוואות קצרות טווח. מטבע הדברים ומבלי להאשים אף אחד בכלום, בנק ישראל לא אוהב את הפעילות הזו בשל הפוטנציאל הבעייתי שלה ולכן הוא רצה לפקח על החברה. מהלך שלא הסתייע בסופו של יום.
נאווי עשה בחודשים האחרונים מהלך משמעותי לחדור ללב ליבו של הממסד הפיננסי בישראל ורכש 5% מישראכרט תוך שההחזקה שלו בחברה שווה כבר כמעט 138 מיליון שקל. נאווי אתגר שוב את המערכות כשהגיש בקשה לקבל היתר שליטה בחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל תוך שהוא מחזיק בחלק קטן מהחברה.
בנק ישראל אם כן, ממשיך לשמור על עקביות בכל הנוגע להיתרי שליטה בחברות שנמצאות תחת פיקוחו ודורש קיום מלא ומוחלט של החוק וההוראות המתבקשות בטרם הוא דן לגופו של עניין בבקשה הספציפית וזה מה שקרה הלילה עם נאווי וישראכרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה