השוק

משקיעים זרים זרקו מניות מזרחי טפחות לשוק - המוסדיים ניצלו הזדמנות

משקיעים זרים מצמצמים חשיפה לשוק הישראלי ומכאן שהם ממשים כבר למעלה משבוע מניות שן הבנקים; היום הייתה נקודת השיא כשמשקיעים זרים מכרו את מניית מזרחי בשיעור גבוה מחלקה במערכת; מי שאסף את הסחורה היו מוסדיים מקומיים
ניצן כהן | 
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
במהלך שעות היום החלו משקיעים מוסדיים זרים למכור באגרסיביות מניות של הבנקים הישראלים. מניית מזרחי טפחות סובלת מאוד מהיציאה של הזרים מהכלכלה הישראלית אבל בנקודת סיום המסחר, אמר משקיע מוסדי גדול המניה הופכת להיות אטרקטיבית והוא היה מאלה שהזרימו פקודות קניה גדולות.
"באופן עקרוני כבר כמה זמן שאנחנו רואים את הזרים יוצאים מישראל. כל מי שלא מחזיק החזקה אסטרטגית כאן, יוצא החוצה ואנחנו אוספים סחורה במחירים טובים. צריך לשים לב שכל מי שרוצה לצמצם חשיפה לישראל או להגדיל חשיפה לישראל עושה את זה דרך הבנקים ובנק מזרחי הוא אחד החביבים על הזרים ולכן הוא סובל יותר מהתהליך הזה" אמר המשקיע המוסדי הגדול ל-ice.
 
נזכיר כי בנק מזרחי ביצע הפרשה גדולה לחובות מסופקים ברבעון הרביעי של השנה וזה הטריד מאוד את המשקיעים הזרים. המשקיעים הישראלים מבינים היטב את הסיבה להפרשה שהיא למעשה, כמו בשאר הבנקים, הפרשה קבוצתית, כלומר כזו שאינה משקפת הרעה מיוחדת באיכות תיק האשראי אלא יותר חשש מהרעה מקרו כלכלית שתבוא (או שלא) במעלה הדרך.
באופן עקרוני החשש הנוסף כפי שהוא קיבל היום ביטוי במסחר בבנקים היה העובדה שרשות התחרות החליטה להכריז על הבנקים כעל קבוצת ריכוז וזה בעייתי מאוד מאחר וזה נותן דריסת רגל לפוליטיקאים בכל הנוגע לפיקוח על המערכת הבנקאית שעד עכשיו הייתה עצמאית ורוכזה בפיקוח על הבנקים שניהל את הדברים ביסודיות ובלי פופוליזם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה