השוק

הדולר עולה בעוד 0.7%; משלים גל עליות של 1.8% בשבוע

הדולר ממשיך להתחזק היום ומשלים רצף עליות של 1.8% בשבוע ואלה נתונים לא טובים שכן הם מייצרים חוסר יציבות שלוחץ את האינפלציה ומכאן מקשה על בנק ישראל להוריד את הריבית
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום freepik)
במסחר במט"ח ממשיך הדולר להתחזק היום ב-0.7% נוספים כשהוא נסחר ברמה של 3.686 שקל, האירו מתחזק ב-0.2% ל-3.973 שקל והליש"ט מתחזק בכ-0.5% ל-4.64 שקל. הדולר משלים עליות של 1.8% בשבוע ואלה חדשות פחות טובות.
מה שמשפיע על המסחר במט"ח הוא הכל חוץ מכלכלה וזה אומר שכגוברים הסיכויים לעסקה לשחרור החטופים וסיום המלחמה, הדולר נחלש ובישראל מתחיל השיח על היום שאחרי והשיקום וכשהתנועה היא הפוכה הרי שהדולר מתחזק וזה מה שאנחנו רואים השבוע במסחר במט"ח.
 
צריך לזכור שהמשקיעים המוסדיים סופגים מידי חודש סדר גודל של 5 מיליארד שקל והם צריכים למצוא להם פתרון וכרגע הפתרון שכולם מאמצים זה להוציא את הכסף בעיקר לארה"ב וזה יוצר לחץ בסיסי על הדולר.
מעבר לכך הרי שההשפעה של הדולר על האינפלציה בישראל היא משמעותית ולכן כשהדולר מתחזק ב-1.8% בשבוע זה משבש את הגמישות של בנק ישראל בכל הנוגע למדיניות המוניטרית וכשאנחנו נמצאים בעולם של חוסר ודאות גדול כל-כך הרי שבנק ישראל לא ימהר להוריד ריבית בתהליך כזה, או לפחות עד התייצבות (או סוג של כזו) שתאפשר לו לכלכל את צעדיו בתבונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה