השוק

"גיים צ'יינג'ר": תורפז בעסקה אסטרטגית בסך כ-50 מיליון דולר

"מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית, המבססת את מעמדה של תורפז תעשיות כאחת מהחברות הגדולות והמובילות באירופה בתחום הטעם". כך אמרה קרן כהן חזון, מנכ"לית חברת תורפז, לאחר הרכישה האסטרטגית
מערכת ice | 
קלאריס (צילום קלאריס)
קבוצת תורפז דיווחה היום (חמישי) על רכישה חדשה במסגרת התוכנית האסטרטגית שלה, כאשר מדובר בעסקה במסגרתה היא תרכוש את קבוצת קלאריס&וויליך (Clarys & Willich) הגרמנית.
את העסקה ביצעה תורפז באמצעות חברת הבת שלה ("FIT") Food Ingredients Technologies SA, תמורת סך של כ-47.7 מיליון דולר, מתוכו ישקיעו המוכרים חזרה ב-FIT סך של כ-20.6 מיליון דולר. וזאת כנגד הקצאה למוכרים של 24.5% מהון המניות ומזכויות ההצבעה ב-FIT.  
עוד דיווח החברה כי הסכם הרכישה כולל אופציה (put/call) לרכישת יתרת מניות המוכרים ב-FIT על ידי תורפז, הניתנת למימוש בחלוף 3 שנים ממועד השלמת העסקה ועד לחלוף 5 שנים ממועד השלמתה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של FIT החל מיום 1 בינואר, 2024 ועד למועד מימוש האופציה, בניכוי חוב נטו של FIT במועד המימוש. במקביל, ניתנה אופציה (put/call) למנכ"ל FIT, המחזיק לאחר הרכישה 30.2% ממניות FIT, הניתנת למימוש בחלוף 5 שנים ממועד השלמת העסקה במחיר המימוש.
לדברי החברה: "רכישת קבוצת Clarys & Willich מהווה רכישה אסטרטגית עבור תורפז, המשתלבת באסטרטגיית הקבוצה להגדיל את היקף פעילותה בתחום הטעמים והפתרונות למזון, תוך התמקדות בפיתוח מוצרים טבעיים, בריאים, חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה. פעילותה של קבוצת Clarys & Willich סינרגטית במידה רבה לפעילותה של תורפז והיא צפויה לאפשר לתורפז לחזק את היצע מוצריה ולמנף ולממש את אפשרויות ה-Cross-Selling  שרכישה זו מייצרת, הן על ידי הרחבת בסיס הלקוחות והן על ידי הרחבת סל המוצרים".
 
לדברי קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז: "מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של תורפז תעשיות כאחת מהחברות הגדולות והמובילות באירופה בתחום הטעם, ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעמי Savory ופתרונות אפייה מתקדמים. פעילותה של קלריס וויליך סינרגטית במיוחד לזו של תורפז ותשולב עם פעילותה המצליחה של חברת FIT הבלגית, שנרכשה על ידי תורפז באוקטובר שנת 2021 וכן עם פעילות תורפז ישראל".
המוכרים, קורט קלריס, וולקר ווילך ימשיכו את תפקידם הניהולי בשנים הקרובות בקבוצת Clarys & Willich, יחד עם הצוות הניהולי של FIT, ויצטרפו לצוות הניהולי של קבוצת תורפז.
לדברי קורט קלריס: "ההצטרפות לקבוצת תורפז מהווה צעד משמעותי עבור Clarys & Willich. מתוך היכרות עם יכולותיה, הטכונולגיה ופורטפוליו המוצרים המרשימים והייחודיים של קבוצת תורפז בתחום המזון והמשקאות, אנו מצפים מאוד לשלב הבא בהתפתחות של Clarys & Willich, ולהרחיב את פעילותה תוך מינוף פריסתה הגלובלית".
וולקר וויליך הוסיף ואמר כי "בשיתוף עם תורפז, אנו צופים למנף את הידע המשותף, והנוכחות הגלובלית שלנו כדי לקדם הזדמנויות צמיחה הדדיות. שיתוף הפעולה מבטא את המחויבות שלנו להמשיך לספק ערך חסר תקדים ופתרונות חדשניים ללקוחותינו ברחבי העולם".
 
דיוויד לנדאו, מנכ"ל FIT ציין: "הצטרפותה של Clarys & Willich לקבוצת תורפז מסמנת צעד אסטרטגי ומרגש עבור קבוצת תורפז לקראת צמיחה ופיתוח גלובלי. אני מצפה לעבוד יחד עם קורט ווולקר כדי להוביל את עסקי ה- Savory והפתרונות הייחודיים לאפייה לגבהים חדשים על מנת להעשיר את סל המוצרים שלנו ולהגדיל את הפתרונות שאנו מספקים ללקוחותינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה