השוק

ב-14 מיליון דולר: תורפז רוכשת את השליטה בחברת סאנספריי מאפריקה

תורפז מרחיבה באמצעות הרכישה את פעילותה וחודרת לשוק המתפתח באפריקה. זו רכישה עשירית לתורפז תעשיות מאז הנפקתה. סאנספריי מספקת פתרונות בלעדיים לתחום המזון והמשקאות
מערכת ice |  1
קרן חזון (צילום יחצ)
חברת תורפז תעשיות בע"מ מודיעה על חתימת הסכם לרכישת 55% ממניות חברת Sunspray בדרום אפריקה, מידי בעלי מניותיה – קרנות מובילות בדרום אפריקה, בתמורה לסך של כ-14.2 מיליון דולר, שתוצמד לריבית הפריים בדרום-אפריקה פחות 2% מיום 30 ביוני ועד למועד ההשלמה, וכן תמורה עתידית בהתאם לביצועיה העסקיים של Sunspray.
הרכישה תעמיק את פריסתה הגיאוגרפית של תורפז בעולם תוך הרחבת פרוטופוליו המוצרים. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 בכפוף, ותמומן במימון בנקאי.
 
תורפז הוקמה בפברואר 2011 ופועלת בעצמה ובאמצעות חברות הבת שלה בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירות של תמציות ריח המשמשות בייצור קוסמטיקה וטואלטיקה, מוצרי טיפוח אישי ובישום אווירתי. כמו כן, תמציות טעם המשמשות בייצור מזון ומשקאות, חומרי ביניים ייחודיים לתעשיית הפארמה וחומרי גלם ייחודיים לתעשיית האגרו והכימיקליים העדינים, מוצרי סיטרוס וכימיקלים ארומטיים לתעשיית הטעם והריח.
Sunspray הינה חברה מובילה בתחומה המספקת פתרונות בלעדיים לתחום המזון והמשקאות, תוך שימוש בטכנולגיה של ייבוש בהתזה בהתאמה אישית עבור חברות רב לאומיות ומקומיות. ל-Sunspray שני מפעלים ומעבדות פיתוח חדישים מתקדמים הממוקמים בדרום אפריקה, הכוללים שמונה מגדלי ייבוש בהתזה. ל- Sunspray מאות מוצרים, טבעיים ושאינם טבעיים, המשמשים בין היתר את תחום הבשר, האפייה, החטיפים, התבלינים, המשקאות, הרטבים, מוצרי החלב והמזון לבעלי החיים. נכון למועד הדוח מעסיקה Sunspray 265 עובדים.
ההסכם כולל אופציה (put/call) לרכישת יתרת מניות Sunspray על-ידי תורפז, הניתנת למימוש החל מיום 1 בינואר, 2027. מחיר מימוש האופציה מבוסס על ביצועיה העסקיים של Sunspray במהלך 12 רבעונים שקדמו למועד מימוש האופציה. 
זוהי רכישתה השלישית של קבוצת תורפז מאז תחילת 2023, והרכישה העשירית מאז הונפקה בבורסה לניירות ערך בת"א במאי 2021. 
רנה קרוס, מנכ"לית   Sunsprayמשנת 2018, תמשיך לנהל ולהוביל בשנים הקרובות את החברה, ותצטרף לצוות הניהולי של קבוצת תורפז. 
קרן כהן חזון, יו"ר דירקטוריון ומנכ"לית תורפז: "רכישה אסטרטגית זו מרחיבה את הפריסה הגיאוגרפית של הקבוצה, תוך הרחבת היצע המוצרים, הטכנולוגיות והלקוחות של הקבוצה. רכישה זו תאפשר לתורפז את הרחבת פעילותה בשווקים מתעוררים בעלי צמיחה מהירה, תוך המשך חיזוק מעמדה של תורפז כשחקן גלובלי מוביל. אני מברכת על הצטרפותה של רנה קרוס וכל מנהלי ועובדי Sunspray לקבוצת תורפז ובטוחה כי שילובם בתורפז, יאפשר למנף את המשך הצמיחה של חברת Sunspray שמוצריה מוערכים על ידי לקוחות רבים ברחבי העולם ושל כל קבוצת תורפז בשווקים הגלובליים".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה שמכוונת לצמיחה וריווחית ואף משלמת דיויידנד
    מחזיק 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן אני רכשתי מניות שלה. אני לא ממליץ כלום .אלא רק נותן דעה ומשתף . [תמיד ניתן גם להפסיד בכל השקעה]
    סגור