השוק

בנק הפועלים: סיכוני האינפלציה גבוהים; האם שוב ירד דירוג האשראי?

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב בסקירה השבועית שלו שסיכוני האינפלציה בישראל גבוהים כרגע; נקודת המבחן תהיה בהחלטה של חברות דירוג האשראי אם להוריד - שוב - את הדירוג של ישראל
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום ענבל מרמרי, shutterstock, Magma Images)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריך שסיכוני האינפלציה בישראל גבוהים. נקודת המבחן של הכלכלה הישראלית תהיה ההחלטה של חברות דירוג האשראי אם להוריד - שוב - את דירוג החוב של ישראל.
"פרמיות הסיכון של ישראל יציבות יחסית - סביב 140 נקודות בסיס לפי האג"ח לעשר שנים הנקובות בדולר. נקודת המבחן הבאה תהיה דירוג החוב של המדינה - חברות הדירוג פיץ' ו-S&P שהציגו זה מכבר את ישראל כמועמדת להפחתת דירוג. לאור התמשכות המלחמה ישנו סיכוי גבוה שאזהרה זו תמומש" כותב בהר בסקירה השבועית של הבנק.
 
"מדינת ישראל מגייסת חוב במרווחי אשראי שתואמים מדינות עם דירוג בקטגוריה של BBB, דירוג הנמוך בהרבה מזה של ישראל. אין להוציא מכלל אפשרות שאם נראה הפחתת דירוג נוספת מאחת מחברות הדירוג, כשברקע מצב מדיני שמקבל סיקור לא אוהד במיוחד בעיתונות העולמית, נראה את מרווחי הגיוס אף מתרחבים.
"בשוק המקומי הממשלה נהנית עדיין מרמת אמון גבוהה של המשקיעים, אבל עומס ההנפקות למימון הגירעון משפיע בסופו של דבר, ופרמיות סיכון המדינה מחלחלות גם לכאן. זה מתבטא בעיקר בעקום תשואות תלול יותר בישראל. הפער בין התשואה לעשר שנים לזו של שנתיים בישראל מגיע לכ-40 נקודות בסיס, בעוד שבארה"ב ובאירופה השיפוע הוא שלילי, בשל הצפי להפחתות ריבית" הוא מוסיף
באשר להתפתחות האינפלציונית, כותב בהר כי "תחזית האינפלציה לשנה הקרובה עומדת על 3.0% והסיכון מוטה להערכתנו לאינפלציה גבוהה יותר. הפיחות בשבוע החולף, העלייה במחיר הדלק (2.8% באפריל), ואולי מסים נוספים מעבר לאלו שהודיעו עליהם עד כה, מעלים את הסיכוי לאינפלציה גבוהה יותר.
"האינפלציה בישראל ירדה לרמה של 2.5% בשנה האחרונה, אך הציפיות לאינפלציה במגמת עלייה וקרובות לגבול העליון של היעד. הירידה החדה בקצב האינפלציה השנתי בישראל היא הרבה הודות למלחמה שבלמה עליות מחירים, וגם זה יהיה שיקול מבחינת בנק ישראל. החלטת הריבית בשבוע הבא היא גבולית ותלויה בהתפתחויות כמו שער-החליפין ונתוני הגירעון לחודש מרץ. אנו צופים בין שתיים לשלוש הפחתות ריבית עד סוף השנה" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה