השוק

אביבית מנה-קליל: יש רכבת של משקיעים אמריקאים במשרדים שלנו

מנכ"לית אופנהיימר ישראל אומרת היום בוועידה בנושאי שוק ההון שמתקיימת באילת, כי התחושה לפיה משקיעים אמריקאים מדירים את רגלם מישראל אינה נכונה ולמעשה יש רכבת של משקיעים כאלה שבאים לכאן
ניצן כהן | 
וול סטריט, הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדם שולדמן)
אביבית מנה-קליל, מנכ"לית אופנהיימר ישראל אמרה היום בכנס בנושא שוק ההון שמתקיים באילת כי בניגוד לתחושה שמשקיעים אמריקאים מדירים את רגלם מתעשיית ההייטק הישראלית, הרי שהתחושה הזו אינה נכונה ולמעשה יש רכבת של משקיעים כאלה שנמצאים בישראל.
"אני יכולה להגיד לכם שמאחורי הקלעים יש רכבת אווירית של בנקאים ומשקיעים אמריקאיים שזרו אלינו ביג טיים וחזרו להסתובב במסדרונות המשרדים שלנו בישראל. אמרה מנה קליל.
אם כן, את הדברים שאמרה מנה-קליל ניתן לראות בשתי דרכים שונות. הדרך הראשונה היא אופטימית ולמעשה היא משקפת מצב בו משקיעים אמריקאים ובנקאי השקעות שעוסקים בתחום הטק, מחפשים השקעות בישראל ולמעשה מה שפגע בהשקעות בהייטק הישראלי הוא למעשה תהליך גלובלי שבא לעולם בגלל הריבית הנמוכה שעלתה וייבשה את השוק. אם אלה הם פני הדברים הרי שאנחנו מדברים על תהליך סביר מאוד ואף טבעי והוא בסך הכל חיובי.
המצב השני הוא מדאיג יותר ולמעשה אינו מבשר טובות לתעשיה הישראלית והוא מדבר על מצב בו "ציידי ההשקעות" של וול סטריט מגששים לאתר הזדמנויות בישראל לרכישת טכנולוגיה ולהעברת הקניין הרוחני שלה - במעלה הדרך - לארה"ב וזה תהליך פחות טוב לכלכלה ולתעשיה הישראלית אבל בהינתן שהמלחמה תסתיים בטווח הזמן הקרוב עם עסקה לשחרור החטופים, הרי שתהליך השיקום ידרוש השקעות רבות ומכאן ייצר הזדמנויות ואז התהליך הזה יתוקן ל"נורמלי החדש".
כך או אחרת, מנה-קליל משקפת את המצב בנקודה 'האחת לפני' והיא שהמשקיעים או הציידים נמצאים כאן ברכבות וזה תהליך שכדאי לשים אליו לב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה