השוק

הדולר מתחזק בשיעורים חדים: מתבסס מעל ה-3.7 שקל

התערערות המצב הביטחוני וההתנהלות המוזרה של ממשלת נתניהו גורמת להתחזקות משמעותית של הדולר שמתבסס מעל לרמת ה-3.7 שקל; ברמות האלה בנק ישראל יתקשה להגמיש את המדיניות המוניטרית
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח נפתח היום כשהדולר מתחזק בשיעור חד של 0.6% ונסחר ברמה של 3.72 שקל. מדובר בהתחזקות משמעותית יום שני ברציפות כך שלמעשה ביומיים האחרונים מתחזק הדולר ביותר מ-1.5% מה שמייצר לחץ אינפלציוני שיקשה על בנק ישראל להוריד את הריבית בישיבה הקרובה של הוועדה המוניטרית.
הסיבות המרכזיות להתחזקות של הדולר נובעות מהמצב הפוליטי-ביטחוני ומההתנהלות של ממשלת נתניהו בכל הנוגע לשחרור החטופים כמו גם בכל הנוגע לקבלת החלטות הנוגעות למלחמה.
 
כרגע הסיפור בשוק המט"ח הוא שנתניהו מתקשה לקבל החלטות שיביאו לעסקה לשחרור החטופים ולהסדר המצב בדרך מדינית. הליכי קבלת ההחלטות (או היעדר שלהם) מכבידה על הצבא בניהול המלחמה ומייצרת קשיים בתרגום ההצלחה של הצבא להישגים מדיניים.
לזה צריך להוסיף את העובדה שנתניהו נמצא על מסלול התנגשות עם הממשל האמריקאי ואלה חדשות שלא מבשרות טובות גם במישור הכלכלי ומכאן הביטחון העצמי של המשקיעים הולך ומתערער עד כדי הגברת הקצב של הוצאת כספים מישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה