השוק

דירוג האשראי של סין ירד? סוכנות פיץ' החליטה: "חוסר ודאות כלכלי"

סוכנות דירוג האשראי הורידה את תחזית הדירוג של סין מ"יציבה" ל"שלילית". בפיץ' העריכו כי הגירעון בסין יטפס השנה ל-7.1% מהתוצר. דירוג האשראי של סין נותר בשלב זה ללא שינוי על רמה של +A. משרד האוצר המקומי: "הסוכנות לא הצליחה לחזות בצורה יעילה את התפקיד של המדיניות הפיסקאלית בקידום צמיחה"
מערכת ice | 
סוכנות דירוג האשראי הורידה את תחזית הדירוג של סין (צילום shutterstock)
סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה הבוקר (רביעי) את תחזית הדירוג של סין לשלילית. את ההחלטה נימקה פיץ' בעליית הסיכונים הפיננסים נוכח חוסר הוודאות הגובר בכלכלה בשל המעבר למודלי צמיחה חדשים, במקום ההתבססות על סקטור הנדל"ן. ממשרד האוצר הסיני מסרו בתגובה על הורדת התחזית כי הם "מצרים" על ההחלטה.
דירוג האשראי של סין נותר בשלב זה ללא שינוי על רמה של +A. הורדה של תחזית הדירוג משמעה אפשרות להורדת דירוג בטווח הבינוני (סביב שנתיים), בהתאם להתפתחויות הכלכליות. במשרד האוצר הוסיפו כי המערכת של הסוכנות "לא הצליחה לחזות בצורה יעילה את התפקיד של המדיניות הפיסקאלית בקידום צמיחה כלכלית". 
 
בפיץ' העריכו כי הגירעון בסין יטפס השנה ל-7.1% מהתוצר, מול גירעון של 5.8% בשנה שעברה. יהיה זה השיעור הגבוה ביותר מאז 2020 כשהממשלה החילה את הגבלות הקורונה הנוקשות. עוד חוזים בפיץ' כי הצמיחה הכלכלית תואט השנה לרמה של 4.5%, בהשוואה ל-5.2% ב-2023. יעד הצמיחה הרשמי שהציבו קובעי המדיניות בבייג'ינג עומד על 5%. 
 
לפי ההצהרה שפרסמה פיץ', שינוי התחזית משקף את "הסיכונים הגדלים למצב המימון הציבורי בסין, בתקופה שבה המדינה מתמודדת עם חוסר ודאות כלכלי, לנוכח מעבר מצמיחה המבוססת על נדל"ן למה שבממשלה מגדירים כמודל צמיחה יציב יותר".  עם זאת, הוסיפו כי למדיניות הפיסקלית של הממשלה "יש סבירות גדלה להיות בעלת תפקיד חשוב בתמיכה בצמיחה בשנים הבאות, ויכולה לסייע לשמור על החוב ברמה יציבה":. 
בדצמבר פרסמה סוכנות הדירוג מודי'ס אזהרה להורדת דירוג אפשרית בסין, זאת בשל העלויות הגבוהות הנלוות לחילוצי רשויות מקומיות שנקלעו לחובות והמשבר בנדל"ן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה