השוק

התיקון נמשך: הדולר עולה ב-0.9%, מוחק את הירידות של תחילת השבוע

המשקיעים בשוק ההון מיטלטלים בין ידיעה אחת לשניה הנוגעת לעסקה לשחרור החטופים ומכאן אחרי האופטימיות שהייתה בתחילת השבוע, ששלחה את הדולר תחת לרמה של ה-3.7 שקל, מתפוגגת והפסימיות מחלחלת חזרה לשוק
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
התיקון בשוק המט"ח נמשך ואחרי שבתחילת השבוע הדולר ירד אל מתחת לרמה של 3.7 שקל, הוא חוזר ביומיים האחרונים לרמות של השבוע שעבר. המסחר נפתח הבוקר כשהדולר מתחזק ב-0.9% לרמה קרובה מאוד ל-3.75 שקל וזאת לאחר שבתחילת השבוע הדולר נסחר קרוב מאוד לרמה של ה-3.5 שקל.
אתמול הדולר עלה ב-0.8% כך שאנחנו מדברים על התחזקות משמעותית של הדולר תוך יומיים כשכל התחזקות הזו מיוחסת לשינוי בהיתכנות שעסקה לשחרור החטופים תבשיל ויתחיל השיח סביב ה"יום שאחרי".
 
בשוק המט"ח מדברים הבוקר על סיטואציה מוזרה מעט לפיה ממשלת ה-64 מעוניינת לסכל עסקה לשחרור החטופים בעוד הממשל האמריקאי עושה כל שביכולתו כדי לשחרר חטופים ישראלים. התהליך הזה מביא לאובדן אמון מוחלט ביכולת של הממשלה הישראלית לנהל את הסיטואציה ומכאן המשקיעים נערכים לכל תרחיש.
נזכיר כי חופשת סוף השבוע מתקרבת ומכאן שהמשקיעים נערכים ליומיים בהם לא יהיה מסחר ולכן כל אחד עושה את השיקולים שלו שכולם מתנקזים למקום אחד: אמון בממשלת ישראל שהיא מסוגלת לקבל החלטות קשות שימנעו אסקלציה, והאמון הזה נמצא בנקודת שפל שמקבל ביטוי במסחר התנודתי (מאוד) בשוק המט"ח.
נתון נוסף שיש לקחת בחשבון והוא שברמות האלה בנק ישראל לא פועל כדי למתן את התנודות האלה וההערכות בשוק המט"ח מדברות על סיטואציה בה רק כשהדולר יהיה קרוב (מאוד) ל-4 שקלים, בנק ישראל יתחיל לפעול למתן את התנודות האלה ולמעשה אובדן האמון בממשלה הופך להיות ה"נורמלי החדש" בשוק המט"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה