השוק

המסחר בבורסה: האם המתקפה מאיראן השפיעה על המדדים?

המסחר בבורסה נפתח הבוקר לאחר שהלילה התרחשה מתקפת טילים חריגה של איראן על ישראל; המשקיעים שהיו דרוכים להתפתחויות התעוררו כמו כל עם ישראל לתחושת רגיעה שהאירוע בסך הכל היה בשליטה ומכאן חוזרים לעסקים "כרגיל"
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
המסחר הבוקר נפתח בירידות שערים מתונות של עד 1% במדדים המובילים וזאת לאחר הדריכות שהייתה בסוף השבוע סביב התקיפה של איראן שהייתה הלילה. המשקיעים נעו בסוף השבוע בין תחושות אפוקליפטיות לאופטימיות אחרי הנאומים חוצבי הלהבות של הנשיא ג'ו  ביידן ומכאן שהאירוע נותר בשליטה.
אם כן, המסחר נפתח הבוקר עם פקיעה שבועית של האופציות שהייתה סביב רמות הבסיס וריכזה מחזור נמוך יחסית של 100 מיליון שקל. המחזורים כרגע מסתכמים ב-250 מיליון שקל מה שמצביע על כך שהמשקיעים לא ממהרים לזרוק סחורה לשוק ומטבע הדברים גם בנק ישראל לא נדרש לסייע למוסדיים ולמעשה אין מצוקת נזילות ואין מכירות של הציבור.
 
כך או אחרת בסוף השבוע נרשמו ירידות שערים בניו יורק ואלה פתחו פערי ארביטראז' שלילים של 1% ומה שאנחנו רואים כרגע בשוק זה את הסגירה של הפערים האלה עם מרווח מסויים (סדר גודל של 0.5%) שמותיר אפשרות להתייצבות ואולי אפילו תיקון במהלך השבוע הקרוב בניו יורק.
המערכת הבנקאית נסחרת ביציבות כשמניית לאומי יורדת ב-0.8%, פועלים יורדת ב-0.7% ומזרחי, אחת המניות החביבות על הזרים שלא פעילים כרגע בשוק יורדת ב-0.2%.
מניות הנדל"ן נסחרות בירידות אבל המניות הכבדות והנזילות ביותר בענף עולות וזאת מתוך הבנה שבתהליך הזה של התרוקנות אתרי הבניה מידיים עובדות, הן תוכלנה להכיל את המצב והן יהיו אלה שאם חברות שיש להן פרוייקטים מעניינים יקלעו לקשיים, הן תהיינה אלה שיבלעו אותם. אז דניה סיבוס עולה בכמעט 2%, מבנה עולה בכ-1.5% שיכון ובינוי עולה בשיעור דומה כשעזריאלי ומליסרון עולות בכ-0.5% כל אחת.
בשוק האג"ח נרשמת עלייה של התשואות וכאן למעשה אנחנו רואים את התקנון להחלטה של הבנקים המרכזיים (בראש ובראשונה בנק ישראל) שלא ממהר להוריד את הריבית כל עוד חוסר הוודאות גדול כל כך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלביט טסה ומחר בוול סטריט ... השמים הם הגבול (ל"ת)
    חרדי 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור