השוק

מנהל השקעות עמיתים במגדל: "שוק ההון היה מוכן למתקפה"

יובל באר אבן, מנהל השקעות עמיתים במגדל אומר כי ההתנהגות המאופקת של המשקיעים בבורסה נעוצה בעובדה שהמתקפה האיראנית הייתה מתומחרת וכמובן, מערכת ההגנה האווירית המרשימה של חיל האוויר עושה את שלה
ניצן כהן | 
וול סטריט, הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדם שולדמן)
"התקיפה האווירית האיראנית הלילה מוצאת את מדינת ישראל מוכנה עם הגנה אווירית מרשימה ושיתוף פעולה מדיני מעורר הערכה. נראה שגם שוק ההון המקומי היה ערוך למתקפה כזו, כשהבוקר תגובת המשקיעים יחסית מאופקת – ירידות של כ-1% במדדי המניות השונים, השקל רושם יציבות (על בסיס המסחר בנגזרים) ואגרות החוב הממשלתיות (בעיקר הארוכות) רושמות ירידות של כ-0.5% (כלומר עליית תשואות)" אומר יובל באר אבן, מנהל השקעות עמיתים במגדל.
"חשוב לשים לב שאירועי הלילה לא הגיעו בריק והמשקיעים חששו מפני הסלמה כזו, כפי שניכר בביצועי האפיקים המקומיים – מתחילת החודש שוק המניות המקומי בביצועי חסר ביחס לעולם, השקל עבר פיחות לרמות יחסית גבוהות של 3.76 וגם האג"חים הממשלתיים תפקדו פחות טוב ביחס למקביליהם בעולם. 
 
"חוסר הוודאות גבוה מאד, כשקיימים לא מעט תרחישים לאן אנחנו עתידים להתגלגל בימים/שבועות הקרובים – האם התגובה הישראלית תהיה מתונה ועיקר המאמץ יושקע בהקמת חזית דיפלומטית אחידה ועתירת סנקציות נגד איראן, או שהממשלה תחליט להגיב צורה משמעותית יותר ומכאן הסיכויים להסלמה עולים וכך גם הסיכון לנכסים הישראלים" הוא אומר.
"ראינו כבר בשישי ששוק המניות בחו"ל סבל מסנטימנט שלילי (המניות הישראליות בארה"ב בלטו לשלילה – טבע ירדה 4%, סולאר אדג' 7% ועוד) ושמחיר הנפט עלה, כך שהמשקיעים בעולם חששו מסיטואציה כמו זו. אנחנו ממשיכים להיות דרוכים ולעקוב, כשהפיזור הגבוה של התיקים הכלליים וחשיפות המט"ח היחסית גבוהות איתן נכנסנו לאירוע, מקטינים את הסיכון.
"סך הכל ישראל מצליחה להתגונן ולרתום קואליציה בינלאומית רחבה אך יחד עם זאת חשוב לזכור שהמצב נזיל ויכול להשתנות במהירות, בהתאם לתגובות השחקנים השונים בזירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה