השוק

"השוק לא צופה תגובה חריפה מישראל, מרגישים רגיעה אחרי שבועיים מתוחים"

סהר גמליאל, מנהל יחידת הייעוץ הפיננסי באגף הייעוץ והמחקר של בנק הפועלים מעריך שרמת אי-הוודאות בישראל ירדה מעט וכרגע זה זמן טוב למשוך כסף מהקרנות הכספיות ולהעביר אותו לאג"ח הבינוני"
ניצן כהן |  1
סהר גמליאל (צילום ענבל מרמרי)
דריכות רבה הייתה בשבועיים האחרונים בשוק ההון וכדי לתת יותר בהירות לגבי הסיבות לכך -  סהר גמליאל, מנהל יחידת הייעוץ הפיננסי באגף הייעוץ והמחקר של בנק הפועלים אומר בראיון ל-ice שחוסר הוודאות בשוק המקומי שעלה מאוד בשבועיים האחרונים התפוגג מעט הבוקר. 
"אנחנו יכולים לראות בגדול בשוק שכולם ציפו לפתיחה אגרסיבית אבל השוק פתח בפלוס קטן ויורד עכשיו בקטנה. אם נסתכל על הדולר, אז נכון שאין מסחר אבל החוזים מגלמים היחלשות של הדולר בקטנה. זה יכול להשתנות כמובן אבל בוא נשאל למה שזה קורה?".
 
ולמה זה קורה?
"בשבועיים האחרונים ומאז החיסול ההוא ראינו את השוק במגמה שלילית והדולר התחזק וזו אחת הסיבות שהובילה את הנגיד לא להוריד את הריבית בשבוע שעבר. אבל כרגע מבחן התוצאה ובלי להיכנס לפוליטיקה, הוא כזה שאם בסופו של דבר, השוק חושב שלא ניקח את זה לתגובה עוצמתית מה שאמור לסגור את האירוע ולכן אנחנו מרגישים שיש טיפה ירידה באי-ודאות כי כל העלייה באי-הוודאות הייתה בשבועיים האחרונים. בשבועיים האחרונים ה-VIX המקומי עלה ב-30% ועכשיו הוא עולה מעט מאוד".
ואיך זה מתגלגל לשוק האג"ח?
"גם כאן מה שקורה זה אם שמים את האירוע של אתמול בצד, בתחילת השנה הייתה בארה"ב צפייה להורדת ריבית 6 פעמים רצופות, וככל שעובר הזמן אנחנו רואים שכבר חודש שלישי רצוף יש עלייה באינפלציה וזה דוחה את הורדת הריבית.
"זה שאנחנו מבינים שהריבית צריכה לרדת זה נכון, אבל אחרי האינפלציה בארה"ב הציפיות להורדת ריבית השתנו וכרגע מדברים כבר על ספטמבר אז אם דיברנו על 6 הורדות ריבית, אנחנו מדברים כרגע על ירידה של פעמיים".
אז זה אומר שתשואות האג"ח אטרקטיביות עכשיו, לפחות לפי ההערכה שלכם
"התהליך הזה הוביל לעליית התשואות ואני חייב להגיד שגם עליית התשואות הזו היא לא כזו שתשפיע בצורה משמעותית. למעשה קצב הורדת הריבית נדחה ובהסתכלות קדימה, חד משמעית נכון להיום בטווחים הבינוניים של 5 עד 7 שנים, זה מקום שכדאי להיות בו.
"צריך לזכור שבאותן קרנות כספיות, כשהריבית יורדת הכספיות מגלמות תשואה נמוכה יותר. הן נסחרות במח"מ של 3 חודשים ואנחנו מבינים את הרעיון כשבאג"ח אתה מבטיח תשואה שוטפת לאורך שנים תשואה כזו. וכשתגיע הורדת הריבית אני נהנה מהתשואה לתקופה ארוכה יותר ולכן כדאי לנצל את התשואה הנוכחית למי שנמצא בקרן כספית או בנזילות גבוהה, לשלב את האג"ח בתיק בעיקר בארה"ב".
ובישראל?
"אצלנו יש תמיד את הסיכון הגיאו-פוליטי. האינפלציה גם היא גורם משפיע ואנחנו מבינים שהאינפלציה מרימה ראש. אנחנו רואים את זה בנפט שרץ בחודש האחרון למספרים גבוהים וזה משפיע על נתוני האינפלציה. אצלנו מחר יתפרסם המדד וכמובן שלא תהיה השפעה למה שהיה הלילה, אבל בסופו של דבר אין ספק שאנחנו מבינים שהאינפלציה חוזרת להרים ראש וצריך לבחון את התהליכים האלה כל חודש מחדש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השוק יודע מיהו נתניהו ויודע שכבשים פועות אך אינן נושכות (ל"ת)
    מיכל 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור