השוק

רימון תרכוש 50% ממניות פח תעש: האם זו העסקה שתשבור את השוק?

חברת תשתיות המים והחשמל של יוסי אלמלם הודיעה על העסקה כבר בשבוע שעבר, וכעת נחשף שמה של החברה הנרכשת. בעלי החברה האשקלונית שהוקמה לפני 50 שנה, הם השותפים אהרון שפירא ואבי כהן. מחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על כ-300 מיליון שקל. וגם: מה הקשר לקבוצת תדיראן?
מערכת ice | 
יוסי אלמלם (צילום דוד מוסקוביץ, shutterstock)
בעקבות דיווחה של חברת תשתיות המים והחשמל רימון על עסקה לרכישת 50% ממניות חברה ישראלית הפועלת בתחום טכנולוגיות ומוצרים לטיפול באוויר, תמורת 100 מיליון שקל, שגוזר לחברה המדוברת שווי של 200 מיליון שקל - נחשף כי החברה הנרכשת היא חברת פח תעש האשקלונית.
על פי חשיפת כלכליסט, פח תעש ערכה היכרות עם שוק ההון ביולי 2020 כאשר נחתם הסכם לרכישת השליטה (70%) בה בידי קבוצת תדיראן של משה ממרוד תמורת 100 מיליון שקל. ממרוד ביטל את העסקה חודשיים לאחר מכן. ההסכם שבוטל גזר לפח תעש שווי של 142 מיליון שקל. כלומר, השווי בעסקה מול רימון גבוה ב-45%.
 
לפי רימון, סכום הרכישה הסופי יותאם להון החוזר של החברה, והעסקה תלויה בבדיקת נאותות. בעלי פח תעש, שהוקמה לפני 50 שנה, הם השותפים אהרון שפירא ואבי כהן. מחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על כ-300 מיליון שקל, והיא צמחה באמצעות רכישות של חברות-בנות בהן מגדלי קרור, ירושלמי, אסא קרור, זוקוטק ושבח.
 
רימון אמורה לרכוש את חלקו של שפירא בחברה וכהן ישאר וינהל אותה. בנוסף שפירא יוכל למשוך מהקופה מענק של 20 מיליון שקל לפי נתוני ה-EBITDA של החברה בשנים 2027-2025. רימון, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של מיליארד שקל,  מוחזקת בידי תאגיד גרנות של הקיבוצים והמנכ"ל יוסי אלמלם.
רימון תרכוש את הפעילות של פח תעש בעוד הנדל"ן שלה יופרד לחברה אחרת. רימון קיבלה אופציה לרכוש את חברת הנדל"ן בעתיד. בנוסף, רימון חתמה על בלעדיות עד אוגוסט, ועד אז לא תוכל פח תעש לנהל מו"מ עם גורם אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה