השוק

סטארטאפ ה-AI הישראלי חוגג: העסקה ב-20 מיליון דולר נחשפת

גרינאיי (Greeneye Technology), שפיתחה טכנולוגיית AI וראייה ממחושבת פורצת דרך, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 20 מיליון דולר, שמביא את  סך גיוסי החברה למעל 40 מיליון דולר
מערכת ice | 
גרינאיי (צילום גרינאיי)
גרינאיי (Greeneye Technology), שפיתחה טכנולוגיית AI וראייה ממחושבת פורצת דרך, המפחיתה בממוצע 88% מכמות הריסוס של חומרי הדברה – מודיעה היום (רביעי) על השלמת סבב גיוס של 20 מיליון דולר. הגיוס מביא את סך גיוסי החברה למעל 40 מיליון דולר.
את הסבב הובילה Deep Insight יחד עם המשקיעים הקיימים JVP, Syngenta Group Ventures, Orbia Ventures, אחת מחברות המיכון החקלאי המובילות בתעשייה, FBN, ואייל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר (כיום חלק מ-Nvidia). משקיעים חדשים בולטים אחרים כוללים את Iron Nation.
 
סבב הגיוס ישמש להרחבה משמעותית של פעילות החברה בארה"ב, לקידום יכולות הניתוח של הטכנולוגיה ולהרחבת השימוש בה. בשלב הבא של ההתרחבות ייפרסו השנה עשרות מערכות חדשות בשדות החקלאים, שיתמקדו ב-800 מיליון דונם של תירס, סויה וכותנה הגדלים בארה"ב. כחלק מהגיוס, ברק בן אליעזר, שותף מנהל ב-Deep Insight,  מצטרף לדירקטוריון החברה. 
בכל שנה, חקלאים ברחבי העולם משתמשים במיליוני גלונים של קוטלי עשבים – שרובם המכריע מרוסס באופן בזבזני ולא יעיל על אדמה חשופה או על היבול. השימוש המוגבר בכימיקלים גורם לפגיעה משמעותית בסביבה,  העשבים מפתחים עמידות לקוטלי עשבים, והנטל הכלכלי  על החקלאים גדל משמעותית. 
הטכנולוגיה של גרינאיי (צילום: גרינאיי)
הריסוס המדויק של Greeneye מבוסס טכנולוגיית AI מאפשר לחקלאים לעבור מריסוס אחיד של חומרי הדברה על פני כל השדה  לריסוס כירורגי ומדויק רק על העשבים בשדה. המערכת של Greeneye מתממשקת על כל מרסס קיים ללא תלות בדגם של המרסס והופכת אותו למכונה חכמה. בשנת 2022, Greeneye הייתה החברה הראשונה שהשיקה את הטכנולוגיה שלה באופן מסחרי בארה"ב.
"הבטחת סבב הגיוס באקלים הכלכלי המאתגר של ימינו היא אישור נוסף למשימה של Greeneye להפחית באופן דרמטי את השימוש בחומרי הדברה תוך כדי העלאת הרווחיות והפרודוקטיביות של חקלאים בעולם ", אמר נדב בוכר, מנכ"ל Greeneye Technology.
"אנו מקדמים בברכה את המשקיעים החדשים שלנו, ואני מבקש להודות לשותפים הקיימים שלנו על תמיכתם המתמשכת, יחד נמשיך למתוח את הגבולות הטכנולוגיים כדי לתת מענה לאתגרים הקריטיים עימם מתמודדים החקלאים בעולם; התגברות על אתגרים סביבתיים והגנה על שטחים חקלאיים לדורות הבאים", הוסיף בוכר.
"ככל ששולי הרווח של החקלאים ממשיכים להתכווץ והלחץ עליהם להיות פרודוקטיביים יותר ולפעול באופן בר-קיימא יותר ממשיך לגדול, הביקוש לטכנולוגיה שלנו מואץ", אומר בוכר. "מכרנו את כל המערכות שלנו ל-2024  ואנחנו כמעט סולד אאוט לעונת 2025. ובכל זאת, אנחנו יודעים שרק גירדנו את פני השטח של מה שהטכנולוגיה שלנו יכולה לעשות".
הוא ממשיך: "עם סבב ההשקעה הטרי הזה, נגביר את יכולות הייצור שלנו, מה שיאפשר לנו לנצל את היתרונות של ריסוס מדויק עבור חקלאים נוספים ברחבי צפון אמריקה. במקביל, אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח והרחבת השימוש בטכנולוגיה שלנו כך שיכלול גידולים וחומרי הדברה נוספים . זה מבטיח להגדיל את הערך הסביבתי והפיננסי של ריסוס מדויק לחקלאים הרבה מעבר להפחתת קוטלי עשבים".
ברק בן אליעזר, שותף מנהל, Deep Insight, אומר: "המשימה שלנו היא להשקיע בטכנולוגיות משבשות ובצוותי מנהיגות שאפתניים שיש להם פוטנציאל לפתור את האתגרים הגדולים ביותר בעולם, ו-Greeneye משתלבת היטב בקטגוריה זו. "בניית מערכות מזון עמידות ובטוחות המסוגלות להאכיל אוכלוסייה עולמית הולכת וגדלה היא בעלת חשיבות עליונה, והיא מתחילה בהצטיידות החקלאים בכלים הדרושים להם כדי לעבור לפרקטיקות חדשות".
"לא רק שגרינאיי מבינה זאת", הוסיף: "היא הצליחה היכן שאחרים לא הצליחו בכך שהביאה לשוק פתרון ריסוס מדויק בר קיימא, קל ומשתלם לחקלאים להטמיע בפעילות הקיימת שלהם. מנקודת מבט אסטרטגית, היא גם הוכיחה שיש לה הבנה ברורה מאוד של אבני הדרך שהיא צריכה להשיג כדי להניע אימוץ המוני של הטכנולוגיה שלה, והיא בהחלט בדרך לעשות בדיוק את זה. אנו גאים להשקיע בטכנולוגיית Greeneye ולהיות חלק מהמסע המרגש שלה".   
"גרינאיי היא דוגמה נהדרת לחדשנות ישראלית המביאה פתרונות AI לחקלאות", אומר גדי פורת, שותף כללי ב-JVP. פורת המשיך: "בעולם שבו כימיקלים הפכו לחלק אינהרנטי מהמזון שאנו צורכים, החיפוש העולמי אחר פתרון הולך ומתעצם. הטכנולוגיה פורצת הדרך של Greneye מביאה מסר מהפכני לחקלאים".
עוד הוסיף: "היא מפחיתה בממוצע את השימוש בחומרי הדברה ב-88%, ומבטיחה שהמזון שכולנו אוכלים בריא ובטוח יותר. משמעות הדבר היא עלויות גידול נמוכות יותר לחקלאים, הפחתה דרמטית בזיהום הקרקע והמים והפיכת מרססים קיימים למרססים חכמים באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית פורצת דרך. אנו גאים בהשפעה החיובית של Greeneye על העולם בהתמודדות עם משבר האקלים והסביבה. אנו בטוחים כי באמצעות שיתוף פעולה עם הצוות המוכשר ושותפי השקעה נוספים, Greeneye תהפוך למובילת קטגוריה בינלאומית בתחומה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה