השוק

דוראל מעלה את מחירי החשמל בארה"ב: המניה מזנקת ב-8%

דוראל חתמה על הסכמים חדשים למכירת חשמל בארה"ב כשההסכמים האלה כוללים העלאת מחירי החשמל ב-35%, מה שצפוי להשפיע באופן משמעותי על הפעילות של החברה; בתגובה מזנקת המניה של דוראל בבורסה ב-8%
ניצן כהן | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
דוראל אנרגיה שנסחרת בבורסה של תל אביב חתמה על הסכמי מכירת חשמל במספר בפרויקטים משמעותיים שלה. מהחברה נמסר כי מדובר בשיפור משמעותי בתנאי ההסכמים למכירת חשמל ותעודות ירוקות (PPA) של פרויקטי הדגל שלה בארה"ב – אינדיאנה דרום ואינדיאנה מרכז 2 (כ-720 מגה-וואט).
העדכון כולל העלאת תעריפים בשיעור של כ-35% – הגדלה ניכרת של הכנסות Doral LLC מפרויקטים אלו, לסך של כ-815 מיליון דולר ב-15 שנות ההפעלה הראשונות (מעבר להכנסות משמעותיות נוספות המבוססות מחירי שוק חופשי).
 
דוראל חתמה על שיפור משמעותי בתנאי הסכמים עם חברת החשמל של אינדיאנה AEP. העדכון כולל העלאה של תעריפי מכירת החשמל עבור הפרויקטים אינדיאנה דרום ואינדיאנה מרכז 2 שהספקם הכולל 720 מגה-וואט (כ-360 MWp כל אחד), לצד התאמת לוחות הזמנים החוזיים.
העלאת התעריפים נאמדת בכ-35% וצפויה להגדיל משמעותית את הכנסות Doral (חברת הבת שמנהלת שם את הפרויקטים) מפרויקטים אלו. להערכת החברה, סך התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מהפרויקטים ב-15 השנים הראשונות, ומכוח ההסכמים בלבד, עומדים על כ-815 מיליון דולר.
מדובר בגידול של כ-205 מיליון דולר ביחס לתקבולים שהיו צפויים לאותה תקופה, בהתאם להסכמים טרם חתימת העדכון. יודגש כי תקבולים אלו הינם בנוסף לרכיבי הכנסה משמעותיים אחרים, אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכמים והן לאחריה.
פרויקט אינדיאנה הוא מפרוייקטי הסולאר הגדולים ביותר בארה"ב, בהספק כולל של 1,600 מגה-וואט. חלקו הראשון של הפרויקט, בהספק של 480 מגה-וואט, כבר סיים את הקמתו ועומד לקראת חיבור לרשת החשמל, כאשר אינדיאנה דרום (360 מגה-וואט) ואינדיאנה מרכז (720 מגה-וואט) נכנסו להליך המהיר של רשת PJM וצפויים לקבל הסכמי חיבור לרשת כבר במהלך שנת 2024.
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "עדכון ההסכמים מהווה אבן דרך חשובה בפעילותה של דוראל בארה"ב. בחודשים האחרונים דיווחנו על התקדמות משמעותית בפרויקט הדגל שלנו באינדיאנה על חלקיו השונים, על חתימת נייר הבנות להשקעת הון אסטרטגית בסך של 400 מיליון דולר בארה"ב, וכעת על שיפור בתנאי ה-PPA. כל אלו מחזקים מאוד את מעמדה של החברה כשחקנית מובילה בתחום, עם מקורות הכנסה יציבים לאורך שנים ומנועי צמיחה חזקים בשוק האמריקאי".
דוראל עוסקת כאמור בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט סולאר ומעל 2,500 מגה-וואט שעה אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על כ-16 גיגה-וואט, בתוספת של כ-14 גיגה-וואט שעה אגירה. צבר הפרויקטים האדיר של החברה כולל פרויקטים פורצי דרך, לרבות הפרויקט הסולארי משולב האגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ואת פרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו כ-1.6 גיגה-וואט.
צבר הפרויקטים של דוראל צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד שקל כבר במהלך שנת 2025, לצד הפיכת החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה