השוק

דרמה בתמר פטרוליום: המוסדיים צפויים להתנגד למינוי ברק משרקי

מאבק השליטה המסתמן בדירקטוריון תמר פטרוליום עולה מדרגה. חברת הייעוץ "עמדה" שנשכרה על ידי המוסדיים מאמצת את עמדתו של אהרון פרנקל וממליצה להתנגד למינוי של ברק משרקי לדירקטור בתמר פטרוליום במקביל לתפקידו כמנכ"ל
ניצן כהן | 
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י, freepik)
הדרמה שמסתמנת בשוק ההון והיא סביב נושא השליטה בתמר פטרוליום בין איש העסקים אלי עזור לבין המיליארדר אהרון פרנקל עולה מדרגה. לקראת אסיפת בעלי המניות בתמר פטרוליום, שתתקיים ביום חמישי הקרוב, בה ייבחר דירקטוריון וכן הלאה.
לקראת האסיפה, הוציאה חברת הייעוץ "עמדה" את ההמלצות שלה למוסדיים ומאמצת לפחות בחלק מהדברים את עמדתו של פרנקל. חברת "עמדה מחקר כלכלי" עוסקת בשירותי מחקר וייעוץ כלכלי ופיננסי לגופים מוסדיים.
אם כן "עמדה"  ממליצה למוסדיים להתנגד למינויו של ברק משרקי לתפקיד דירקטור החברה במקביל לכהונתו כמנכ"ל. פרנקל מעוניין כי תישמר ההפרדה בין הניהול השוטף לפיקוח וקביעת האסטרטגיה ולמעשה  מעוניין פרנקל ביצירת ממשל תאגידי ראוי או לפחות סביר בכל הפעילות השוטפת של תמר פטרוליום.
 
לאחרונה רכש אהרון פרנקל חבילות של מניות הן בתמר פטרוליום והן במאגר עצמו. כעת מחזיק פרנקל ב-24.99% מתמר פטרוליום ו-16.8% ממניות המאגר עצמו. אלי עזור מחזיק ב-24.49% מתמר פטרלויום, מנורה מחזיקה ב-12.5% ומוטי בן משה מחזיק 6.9%.
פרנקל למעשה הוא בעל המניות הגדול במאגר תמר כשהוא מחזקי באופן ישיר 14.5% מהמאגר עצמו ובתמר פטרוליום מחזיקה ב-16.5% מהמאגר, מחזיק פרנקל 24.99% כך שבשרשור מחזיק פרנקל כמעט 20% מהמאגר עצמו.
לפני כשבוע שלח פרנקל לחברת הביטוח מנורה מבטחים באמצעות עורכי דינו איתן שמואלי, דר לולו וצח כהן ממשרד ליפא מאיר, בו הוא דורש שלא לתמוך במינוי של משרקי ואווה מדז'יבוז' שנחשבים למקורביו של אלי עזור. פרנקל נזכיר רוצה ממשל תאגידי תקין או למצער סביר בכל הנוגע לתפעול השוטף של תמר.
על פי ההמלצות של חברת "עמדה" נראה כי חלק מטענותיו של פרנקל התקבלו גם על ידי החברה החיצונית, כאשר חברת הייעוץ למוסדיים המליצה להצביע "נגד" ושלא לאשר מחדש את מינויו של משרקי, מנכ"ל תמר פטרוליום החל מדצמבר 2022, לכהונה נוספת כדירקטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה