השוק

רמי אונגר מהמר על ויתניה? למרות ההפסדים - זה הצעד הבא שינקוט

יבואן קיה ואיל הספנות, המחזיק בשיעור של 29.7% מסך מניותיה, צפוי להגדיל את נתחו בחברת הנדל"ן המניב. מניית החברה צנחה ב-32% מאז הפך למעורב בפעילותה, מה שהביא את איש העסקים להפסד המוערך ב-130 מיליון שקל
מערכת ice | 
רמי אונגר (צילום יח"צ)
רמי אונגר, איל הספנות ויבואן קיה בישראל, צפוי לחזק את השקעותיו בחברת הנדל"ן ויתניה, כך דווח הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת. אונגר רכש לפני שנתיים 17% ממניות חברת הנדל"ן המניב, ובהמשך הגדיל את החזקותיו ל-29.7% - כעת הוא צפוי לחלוש על שיעור מניות גבוה אף יותר מכך. 
במסגרת העסקה לפני כשנתיים שילם אונגר 264 מיליון שקל עבור מניות החברה. העסקה נערכה דרך חברת טלקאר, בבעלותו. בשנתיים שעברו מאז הרכישה, המשיך להגדיל אונגר את החזקותיו בחברה בכמה עסקאות שונות. כעת, הוא הבעלים של 29.7% מהמניות בויתניה. בעקבות כך, בפברואר האחרון הפך אונגר לאחד מבעלי השליטה בחברה.
 
על-פי דיווח באתר כלכליסט, כניסתו של אונגר לחברה התרחשה חמישה חודשים לאחר שזו הגיעה אל שיא שוויה - 1.64 מיליארד שקל. אלא שאז החלו המניות של חברת ויתניה לצנוח. צניחה זו מתרחשת במקביל לעליית הריבית ולהאטה בתחום ההייטק בישראל, האטה שפגעה בשוק הנדל"ן - והביאה לשוויה הנוכחי של החברה - 925 מיליון שקל.
משמעות הדבר היא שהחזקותיו של אונגר בחברה שוות 275 מיליון שקל, מדובר בהפסד של 35% עבור אונגר וחברת טלקאר ביחס לעסקת הרכישה המקורית. הפסדו של אונגר רוכך על ידי דיבידנדים שחילקה חברת ויתניה. מאז 2022, בה רכש אונגר את מניותיו בחברה, חילקה החברה דיבידנדים בשווי 84 מיליון שקל. בחישוב התשלום הזה מול ירידת הערך, נראה כי הפסיד אונגר בסך הכל 130 מיליון שקל. 
 
למרות כל זאת, על-פי הדיווחים רכש השבוע אונגר עוד מניות בחברת הנדל"ן. ב-2023 דיווחה החברה על שיפור של 16% בהכנסותיה. בנוסף, מאז שהחל אונגר את מעורבתו בוויתניה, רשמה המניה תשואת חסר לעומת מדד ת"א-מניב ישראל שבו היא כלולה. המניה ירדה ב-32% לעומת ירידה של 21% במדד. בשנה האחרונה המניה ירדה ב-4% בעוד המדד עלה ב-15% באותו פרק זמן. 
על-פי דיווחים, אונגר הוא אדם פרטי, שנמנע מאור הזרקורים. רוב הונו מורכב מהשקעה בחברות פרטיות. חברתו של אונגר זכתה לאחרונה לפרסום משום שספינה ברשותה נחטפה על ידי המורדים החות'ים מתימן. הספינה, גלקסי לידר, נמצאת בבעלותו של אונגר והיא ספינה המיועדת לשינוע מכוניות. על האונייה לא היו אנשי צוות ישראלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה