השוק

וולוו מסכמת רבעון: הרווח התפעולי הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר

וולוו מפרסמת את הדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024 ומכריזה על עלייה ברווחי הליבה התפעוליים, הנובעת ממכירות קמעונאיות חזקות. לצד זאת, יצרנית הרכב השוודית מדווחת על ירידה של 8% במניות החברה

מערכת ice | 
רכב חשמלי של וולוו (צילום WhatCar?)
חברת וולוו פרסמה אתמול (רביעי) את דו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024. על פי הנתונים העולים מדו"ח הרבעון הראשון של שנת 2024, עולה כי נרשמה עלייה ברווחי הליבה התפעוליים אשר מונעת ממכירות קמעונאיות חזקות. 
על פי הנתונים, ניתן להבחין כי רווח התפעולי הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר, מדובר בצמיחה של 8% בהשוואה לשנה שעברה. לטענת החברה, הנתון אינו כולל מיזמים משותפים ושותפים.
מלבד זאת, הכריזה יצרנית הרכב השוודית כי הכנסותיה הסתכמו ב-93.9 מיליארד קרונות שוודיות (8.65 מיליארד דולר), מדובר בירידה של 2% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2023. 
לצד נתונים אלו, מניות החברה חוו ירידה אתמול ביותר מ-6% במסחר המוקדם לאחר הדיווח על ירידה בהכנסות ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. מניית החברה ירדה ב-8% עד השעה 10:15 בבוקר, על פי שעון לונדון.
בנוסף לכך, מדגישה יצרנית הרכב השוודית כי נרשמו נתונים חיוביים בגזרת המכירות. על פי הנתונים העולים מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024, עולה כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-12% משנה לשנה ל-182,687 מכוניות, לאחר שיא מכירות חודשי חדש בכל הזמנים במרץ.
ג’ים רואן, מנכ"ל יצרנית הרכב וולוו, התייחס לנתונים הללו והדגיש כי נוכח העובדה שהחברה מתמקדת ברכבי פרימיום, הותירה אותה פחות חשופה לתחרות מוגברות ולהוצאות צרכניות בשוק. 
″אני חושב שזה בגלל שאנחנו משחקים במגזר שוק הפרימיום הזה שאנחנו קצת יותר מוגנים”, כך אמר רואן בריאיון לתוכנית "Squawk Box" לרשת CNBC. 
לצד זאת, נטען כי הצמיחה כללה עלייה מתונה במכירות כלי הרכב החשמליים. צמיחה כללה עלייה מתונה במכירות כלי רכב חשמליים, מכיוון שהחברה הכפילה את הקטגוריה. שולי הרווח הגולמי של יצרנית הרכב השוודית עלו ל-16% ברבעון הראשון מ-7% בשנה הקודמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה