השוק

ארה"ב עוקפת סין: היקפי הסחר עם גרמניה הסתכמו ב-68 מיליארד דולר

אחרי שנים שבהן סין הייתה שותפת הסחר העיקרית של גרמניה, תפסה ארה"ב את מקומה. על פי הנתונים שפורסמו ע"י סוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי היצוא והיבוא המשולבים בין גרמניה לארה"ב הסתכמו ב-63 מיליארד יורו  (68 מיליארד דולר) בין ינואר למרץ ב-2024
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
לאחר מספר שנים שבהן אימפריית סין הייתה שותפת הסחר העיקרית של גרמניה, נראה כי ארה"ב תופסת את המקום העליון ככל שהשנה מתקדמת. על פי הנתונים שפורסמו ע"י סוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי היצוא והיבוא המשולבים בין גרמניה לארה"ב הסתכמו ב-63 מיליארד יורו  (68 מיליארד דולר) בין ינואר למרץ ב-2024, בעוד שהסחר עם סין הגיע לקצת מתחת ל-60 מיליארד יורו.
קריסטן בז'סקי, ראש מחקר עולמי של מאקרו ב-ING Research, סיפר לאתר החדשות CNBC, כי מספר גורמים היו אחראים לשינוי המדובר. ″השינוי הזה הוא תוצאה של כמה גורמים: צמיחה חזקה בארה”ב הגבירה את הביקוש למוצרים גרמניים".
לצד זאת, ציין קריסטן בז'סקי: "במקביל, ניתוק מסין, ביקוש מקומי חלש יותר בסין והיכולת לייצר סחורות שהיא ייבאה בעבר מגרמניה (בעיקר מכוניות) הפחיתו את היצוא הגרמני לסין".
על פי דבריו של הולגר שמידינג, הכלכלן הראשי בבנק ברנברג, על אף שסין הייתה שותפת הסחר הגדולה ביותר של גרמניה במשך שנים, אך הפער בין סין לארה”ב הצטמצם בשנים האחרונות. לצד זאת, ציין הכלכלן הראשי בבנק ברנברג כי ארה”ב גם היא כבר מזמן שוק גדול יותר ליצוא גרמני מאשר סין. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה