השוק
אל על שוברת שיאים: הרווח השנתי זינק פי 4.7, ההכנסות נסקו
בחסות המלחמה? חברת אל על מסכמת את שנת 2024 עם שיא כל הזמנים, עלייה בהכנסות של כ-37%; הרווח הנקי השנתי הסתכם בכ-545 מיליון דולר
שנת 2024 הייתה שנה יוצאת דופן עבור חברת אל על, שהתמודדה עם אתגרים ביטחוניים, עלייה חדה בביקושים ושינויים בשוק התעופה הגלובלי. חברת התעופה הלאומית נותרה כפתרון הכמעט יחיד כשחברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל. כתוצאה מכך, המחירים עלו ואל על התמודדה עם גל עצום של ביקורות על המחירים והשירות. כעת, בדוחות שפרסמה הבוקר (רביעי), מדווחת החברה כי הצליחה להשיג תוצאות שיא ולבצע מהלכים משמעותיים בתחום השירות, התמחור והתמיכה בקהילה.
עיקר התוצאות הכספיות לשנת 2024:
ההכנסות השנתיות הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, גידול של כ-37% ביחס לשנת 2023.
ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, פי 2 ביחס לשנת 2023.
הרווח הנקי השנתי הסתכם לכ-545 מיליון דולר, פי 4.7 ביחס לשנת 2023.
ההכנסות השנתיות הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, גידול של כ-37% ביחס לשנת 2023.
ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, פי 2 ביחס לשנת 2023.
הרווח הנקי השנתי הסתכם לכ-545 מיליון דולר, פי 4.7 ביחס לשנת 2023.
ההון העצמי של החברה ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-527 מיליון דולר לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של כ-209 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון והמעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי שנרשם במהלך השנה, גיוס הון בהיקף של כ-135 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-58 מיליון דולר.
חוב פיננסי ברוטו ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-1,519 מיליון דולר. חוב פיננסי נטו ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-75 מיליון דולר.
לדברי החברה, במהלך 2024 הנהיגה מדיניות מחירים מוקפדת כאשר המחירים ליעדים מרכזיים כמו לרנקה, אתונה, וינה ודובאי נקבעו במחירים אחידים ונמוכים יחסית, תוך קביעת תקרת מחירים ליתר היעדים.
במקביל, אל על חילקה כ-20,000 כרטיסי טיסה חינם למשרתי צה"ל, העניקה כ-1.9 מיליארד נקודות מועדון מתמיד, והציעה החזר כספי מלא במקרים של ביטול טיסות לחיילים בשירות סדיר ומילואים. החברה אף סיפקה תמיכה במטה משפחות החטופים ובמשפחות השכולות.
במהלך השנה, אל על הגדילה את היצע המושבים שלה ב-12% והוסיפה טיסות לצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק כדי לתת מענה לביקושים המוגברים. תמהיל היעדים שונה בהתאם לצורכי השוק ולמציאות הביטחונית המשתנה.
שנת 2024 עמדה גם בצל המצב הביטחוני המורכב בעקבות המלחמה בישראל. החברה נדרשה להיערך מחדש ולהתאים את רשת הנתיבים שלה במהירות. על אף ירידה של כ-34% בתנועת הנוסעים בנתב"ג, אל על הצליחה לשמר פעילות טיסתית אינטנסיבית והפכה לגורם מרכזי בשימור "הגשר האווירי" בין ישראל לעולם.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, ציינה כי: "שנת 2024 הציבה בפנינו אתגרים לאומיים ועסקיים מורכבים, אך הוכחנו את יכולתנו להתמודד עמם בהצלחה. בזכות הצוות המסור והמדיניות הכלכלית הנכונה הצלחנו לחזק את מעמדה של אל על כחברת תעופה ישראלית מובילה".
סמנכ"ל הכספים של אל על, ינקלה שחר, הוסיף: "2024 הייתה שנת שיא עבור החברה, עם רווחיות גבוהה ושיפור דרמטי במצב הפיננסי. אנו צופים כי עד 2030 הכנסות החברה יגיעו ליותר מ-4 מיליארד דולר".
אל על מעדכנת את תוכניתה האסטרטגית עד לשנת 2030, במטרה להרחיב את צי המטוסים בהתאם לקצב האספקה הצפוי, לפתח שירותי תיירות נרחבים ולהציע מוצרים חדשים כמו אשראי, ביטוח וקמעונאות. החברה שואפת להגיע לנתח שוק של 25% מנתב"ג ולהחזיק יותר מ-4 מיליון חברי מועדון מתמיד.
פירוט התוצאות לשנת 2024 ולרבעון הרביעי לשנת 2024:
ההכנסות השנתיות של החברה הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, צמיחה של כ-37% ביחס לשנת 2023, וההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-851 מיליון דולר, צמיחה של כ-26% לעומת כ-678 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ההכנסות השנתיות של החברה הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, צמיחה של כ-37% ביחס לשנת 2023, וההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-851 מיליון דולר, צמיחה של כ-26% לעומת כ-678 מיליון דולר ברבעון המקביל.
היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) בשנת 2024 עלה בכ-12% ביחס לשנה אשתקד, וברבעון הרביעי עלה בכ-9% ביחס לרבעון המקביל עם המשך מתיחת יכולות החברה במטרה לתגבר את לוח הטיסות ככל הניתן ולאפשר גשר אווירי בין ישראל לעולם. הרחבת כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים חכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה, אפשרו את העלייה המשמעותית ב-ASK.
ההכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) בשנת 2024 עלתה בכ-24% ביחס לשנה אשתקד בעיקר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה (LF) אשר זינק לכ-94% לעומת כ-86% בשנת 2023, וכן מעלייה בהכנסה לנוסע לק"מ (RRPK) שעלתה בכ-14% בהשוואה ל-2023. ה-RASK ברבעון הרביעי עלה בכ-21% ביחס לרבעון המקביל, גם כאן בשל עליה ניכרת בשיעור התפוסה (LF) אשר זינק לכ-96% לעומת כ-84% ברבעון המקביל וכן מעלייה בהכנסה לנוסע לק"מ (RRPK) שעלתה בכ-6% לעומת רבעון מקביל. העלייה נובעת בין היתר משינוי תמהיל הכרטיסים, מעלייה בביקושים למחלקות יוקרה, משינוי בתמהיל היעדים ומהתמקדות ביעדים מרכזיים, זאת לצד אחוזי תפוסה חריגים וביקושים מוגברים לטיסות.
ה-EBITDAR השנתי הסתכם לכ-1.1 מיליארד דולר, פי 2 ביחס לשנת 2023, בעוד שברבעון הסתכם לכ-275 מיליון דולר, גידול של כ-71% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
סעיף המימון הושפע לחיוב כתוצאה מגידול בהכנסות ריבית מפקדונות על רקע העלייה המשמעותית בנזילות החברה ובהתאם לכך הוצאות המימון נטו של הקבוצה קטנו בשנת 2024 בהיקף של כ-47 מיליון דולר ביחס לאשתקד. הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו לכ-28 מיליון דולר, לעומת כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה וירידה בהיקף החוב הפיננסי.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם לכ-545 מיליון דולר, ביחס לכ-117 מיליון דולר בשנת 2023, פי 4.7. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-130 מיליון דולר, ביחס לכ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, פי 3.3. הגידול ברווח נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעלייה בשיעור התפוסה (LF), מעלייה בהכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK), מההתייעלות המשמעותית שעשתה החברה לאחר הקורונה, ממיקוד רשת הנתיבים של אל על והסטת המטוסים מהיעדים בהם הייתה ירידה ניכרת בביקוש לטובת יעדים מבוקשים מאוד, מעלייה בהכנסות המטען ומשיפור בהוצאות המימון של הקבוצה.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת בשנת 2024 הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר לעומת כ-453 מיליון דולר בשנת 2023. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי הסתכם בכ-355 מיליון דולר לעומת כ-172 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.
בנוסף, נוכח האתגרים בשוק התעופה, אל על מעדכנת את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה, תוך הארכתה עד לשנת 2030. העדכון כולל את התאמת קצב הרחבת צי המטוסים בהתאם לקצב האספקה הצפוי, אופטימיזציה של רשת הנתיבים, פיתוח שירותי תיירות מקיפים והטמעתם במסע הלקוח, שירותי MRO (תחזוקה, תיקון ושיפוץ) לחברות אחרות ובחינת התרחבות גלובלית, מוצרים ושירותים חדשים כולל אשראי, ביטוח וקמעונאות ותזרים מזומנים חיובי לבחינת הזדמנויות השקעה.
עוד ב-
היעדים הכמותיים העיקריים כפי שנקבעו בתוכנית האסטרטגית לשנת 2030:
1. מחזור הכנסות של יותר מ-4 מיליארדי דולרים
2. נתח שוק של 25% מנתב"ג שמגיע לכ-7.6 מיליוני נוסעים
3. 8-10% מההכנסות מאנסילרי ומפעילות שאינה תעופתית
4. מעל 4 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד.
1. מחזור הכנסות של יותר מ-4 מיליארדי דולרים
2. נתח שוק של 25% מנתב"ג שמגיע לכ-7.6 מיליוני נוסעים
3. 8-10% מההכנסות מאנסילרי ומפעילות שאינה תעופתית
4. מעל 4 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.סבלנותחולבים את הקופה 03/2025/13הגב לתגובה זו0 0נראה הכנסות והצלחות כלכליות כשכל החברות יחזרו לנתבגסגור



