השוק

אחרי המנכ"ל: בכירים בהנהלת עדיקה פורשים, המנייה צונחת

ליטל שוורצברג, סמנכ"לית האופנה בחברה, ותום רום, סמנכ"ל הקריאייטיב, הודיעו על סיום תפקידם בחברת האופנה לאחר התפטרות דדי שוורצברג בערב החג. בתוך כך מניית החברה צנחה ביותר מ-20%  
עינת שחק | 
עדיקה, גולף (צילום ויקיפדיה/ ניר ודל)
לאחר שבערב החג התפטר מנכ"ל ומייסד עדיקה, דדי שוורצברג, מהנהלת ודירקטוריון החברה אותה ייסד, ובצידו המשנה למנכ"ל צבי אלון, מוקדם יותר היום (ה') התפטרו גם סמנכ"לית האופנה בחברה, ליטל שוורצברג (ואחותו של המנכ"ל הפורש) וסמנכ"ל הקריאייטיב תום רום. בתוך כך, מניית החברה צנחה ביותר מ-20% מהלך יום המסחר הנוכחי. 
עדיקה הוקמה ב-2011 על ידי שוורצברג ועדי רונן כאתר סחר אונליין לאופנת נשים. ב-2015 נמכרה החברה לקבוצת גולף (שבעצמה בשליטת כלל תעשיות) ב-40 מיליון שקל, ובמסגרת השינוי בבעלות הקימה גם 9 חנויות פיזיות. באחרונה הקימה גם חנות במנהטן שבניו יורק מתוך אסטרטגיית התרחבות בינלאומית, ועל פי דוחות 2019, ההכנסות בחו"ל הניבו לחברה 15.3 מיליון שקל. 
ב-2018 יצאה החברה להנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 167 מיליון שקל. בצל הירידות במנייה לאורך היום, רשמה החברה ירידה של כ-60% מתחילת 2020 וכעת שוויה עומד על כ-50 מיליון שקל.  
ואולם בדוחות של 2019 אותם פרסמה לפני ימים ספורים, הציגה החברה עלייה בהכנסות בעוד שרווחי החברה נשחקו. בשנה החולפת רשמה עדיקה הכנסות של 153 מיליון שקל, המהוות גידול לעומת 2018 אז עמדו ההכנסות על 109 מיליון שקל. ואולם, הרווח התפעולי ב-2019 עמד על 9.5 מיליון שקל המהווה ירידה של למעלה מ-20% מול תוצאות 2018, בעוד הרווח הנקי עמד על 1.5 מיליון שקל בלבד לעומת 11.3 מיליון שקל ב-2018.
בדוחות צויין כי "דוד שוורצברג, מנכ"ל החברה ודירקטור, הוא איש מפתח בקבוצה. אם יחדל נושא המשרה האמור מלעבוד בחברה עשויה להיות לכך השפעה על תוצאות החברה והתפתחות עסקיה". על כן עזיבתו את החברה מעמידה בסימן שאלה את האופן שבו תמשיך להתקיים. 
בתוך כך, מסרה גולף על התפטרותו: "אנו מכבדים את החלטתו של מר דדי שוורצברג לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת עדיקה, מודים לו על העשייה בחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. כמו כן, החברה רשמה לפניה את הודעתו של מר צבי אלון לסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומאחלים גם לו הצלחה".
עדיקה הודיעה היום סיום כהונתם של הדירקטורים ניר אינגביר ואיריס בק קודנר וכן על מינויו של יהודה בן עזרא, כדירקטור חליף בחברה. בן עזרא שימש כסמנכ"ל חשב בכלל תעשיות, אשר מהווה בעלת השליטה בעדיקה, כסמנכ"ל כספים בכלל משקאות וכדירקטור בחברות מקבוצת כלל תעשיות - לרבות גולף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה