השוק

רועי כהן: "ממשלת ישראל מפקירה את העצמאים ותשלם מחיר כבד"

משרד האוצר החליט לבטל את הפעימה השנייה כמענק לעצמאים בחודש מאי, בנימוק ש"המשק חזר לשגרה" למרות שחלק גדול מענפי המשק עוד  סגורים. נשיא לה"ב: "מדינת ישראל ויתרה על ציבור העצמאים"
שרון טל |  4
רועי כהן נשיא להב מחאת העצמאים (צילום טל קרישנבאום)
"מדינת ישראל תשלם מחיר כלכלי כבד על שויתרה על ציבור העצמאים", כך אומר הבוקר (ג') עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, על רקע החלטת משרד האוצר שלא לאשר את הפעימה השניה לעצמאים בחודש מאי, בטענה ש"המשק חזר לשגרה".
לדברי עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב: ״מדינת ישראל עשתה סיבוב פרסה על ציבור העצמאים שנמנע מהם לחזור לעבודה בגלל הוראות משרד הבריאות. הפקרתם לגורלם מעידה על הניתוק שקיים בין הממשלה לאזרחיה. מדובר בהבטחה פומבית של ראש הממשלה לדמי אבטלה לעצמאים בחודש מאי, שר הכלכלה הקודם שחזר על כך פעם אחר פעם בתקשורת והפרת הבטחה זו תותיר עשרות אלפי עצמאים ללא יכולת קיום". היום (ד') צפוי להתקיים דיון בוועדת הכספים לאחריו יחליטו בלה"ב על צעדיהם הבאים בנושא.

קראו עוד ב-ice
חודשים שחברי הממשלה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהירו כי המדינה תדאג לעצמאים, אלא שכעת הם נשארים להתמודד עם הקורונה הכלכלית בכוחות עצמם, כשביטול הפעימה השנייה משמעותה מכת מוות לבעלי עסקים רבים, שתלויים במענק כדי להחזיק את הראש מעל המים.
הנימוק השנוי במחלוקת של משרד האוצר כי המשק חזר לשגרה אינו עומד במבחן המציאות. חלק גדול מהמשק, בעיקר ענפי התרבות, הפנאי והאירועים טרם חזרו לפעול וענף המסעדנות רק מתכונן לפתיחה המיועדת ליום רביעי הקרוב.
לא רק על המענק הסתמכו העצמאים. גם הקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה שהייתה לספק מענה לבעלי עסקים, החליטה לסגור את ההרשמה ביומיים הקרובים, למרות שטרם התבררו יותר מ-20 אלף פניות. המשמעות – כל מי שלא קיבל מענה עד כה, עשוי להיות שגם לא יקבל בכלל. העצמאים ששילמו כל חייהם מסים למדינה, מרגישים שהופקרו ברגע האמת ולכך עלולות להיות השלכות.
לא די בזאת, אמש פרסם בנק ישראל נתונים לפיהם המשק הישראלי התכווץ ברבעון הראשון של 2020 בשיעור של 7.1%, החד ביותר זה 20 שנה, ומצביע על מיתון עמוק. החלטת משרד האוצר למנוע מענק לעצמאים נוספת למיתון במשק, מה שידרדר עוד יותר את מצבם הכלכלי של האזרחים שידם אינה משגת וכן את העצמאים ובעלי העסקים הקטנים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רועי רוצה להיכנס לכנסת אז עושה בלגן מיותר (ל"ת)
    רועית 05/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ממומן
    מ 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בחר ברועי ומי משלם לו עבור הבכיינות
    סגור
  • 2.
    הרי כולם יודעים שאחרי הקורונה יעלו מיסים הכסף לא גדל על (ל"ת)
    דוק 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה הנציג שלנו?
    חיים 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי מושג מי זה הנציג הזה. אך כאשר אין לנו נציגים אמיתיים,כך יעבדו ויעשקו אותנו ללא הרף. מפלגת צ.ל.ע. שהרימה את הכפפה היא היחידה שתביא לשינוי אמיתי. תצטרפו אין לנו שום ברירה אחרת!
    סגור