השוק

מייסד מובילאיי מהמר על התיירות: משקיע חצי מיליארד שקל במלון בתל אביב

המהלך של זיו אבירם בא על רקע אחת התקופות הקשות שפקדו את ענף המלונאות מעולם. "עד שהפרויקט הזה יסתיים, הקורונה כבר לא תהיה פה"
מערכת אייס | 
זיו אבירם (צילום תומר טרלן בן אבי, View point)
המיליארדר זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי ומנכ"ל אורקם טכנולוגיות, נכנס לראשונה לתחום השקעות הנדל"ן – כך פורסם השבוע. אבירם מצטרף כשותף לפרויקט הענק של קבוצת תדהר בשדרות רוטשילד בתל אביב, שעלותו מוערכת ביותר ממיליארד שקל והוא כולל מגדל יוקרה בן 42 קומות, מהן 16 קומות לטובת שימוש מלונאי. אבירם ייכנס במיזם כשותף בהיקף של 50% - תמורת כחצי מיליארד שקל.
על פי התוכנית המגדל החדש, שיוקם בין שדרות רוטשילד למפגש הרחובות הרצל ולילינבלום, יכלול לצד יחידות המלונאות גם 72 יחידות דיור וכ-1,500 מ"ר של שטחי מסחר. סך השטח הבנוי במגדל החדש יהיה 33.1 אלף מ"ר מעל פני הקרקע, כשהמגרש עצמו משתרע על פני שטח של יותר משלושה דונם. חמשת המבנים לשימור הסובבים את המגדל יהוו חלק מהמלון שיוקם, ולובי המלון ישולב בתוך המבנים שבמפלס הקרקע.

זיו אבירם. קרדיט: תומר טרלן בן אבי, View point
מלקקות את הפצעים
המהלך של מייסד מובילאיי, שנמכרה לאינטל ב-2017 תמורת 15 מיליארד דולר, אינו מובן מאליו לאור התקופה הסוערת שפוקדת את ענף המלונאות מאז פרוץ משבר הקורונה ועל רקע הסימנים לבואו של גל תחלואה שני.
נזקי המשבר בענף המלונאות, כפי שנחשף השבוע ב"אייס", משתקפים היטב בדו"חות הרבעון הראשון של 2020 שפירסמו רשתות המלונאות הנסחרות בבורסה. כך לדוגמה על פי הדיווח של רשת פתאל, בעקבות עצירת תיירות החוץ וההאטה המשמעותית בתיירות הפנים בתקופת המשבר, רשמה הקבוצה רווח נקי שלילי של 307 מיליון שקל; הדבר מהווה נסיגה של 219% בהשוואה לרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הראשון אשתקד.

בדומה, רשת מלונות דן רשמה ברבעון הקודם רווח נקי שלילי של 24.6 מיליון שקל – ירידה של 190% ברווחים בהשוואה לרבעון הראשון של 2019. קבוצת ישרוטל רשמה רווח נקי שלילי של 24 מיליון שקל – 140% פחות מאשר ברבעון המקביל. בסך הכל, מאז תחילת השנה הפסידו שלוש הקבוצות המלונאות הגדולות בישראל קרוב לחצי מיליארד שקל.
בהתייחסו לעסקה המשותפת עם אבירם בשדרות רוטשילד, אמר השבוע יו"ר קבוצת תדהר, גיל גבע, לעיתון "דה מרקר" כי "אמנם יש פה משבר עמוק שעוד ייקח לשוק זמן רב להתאושש ממנו – אבל התיירות לא עברה מהעולם. בחמש-שש השנים האחרונות התיירות בישראל כמעט הכפילה את עצמה. עד שהפרויקט הזה יסתיים, אני מאמין שהקורונה כבר לא תהיה פה – והתיירות תחזור לעצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה