השוק

בתגובה לפיטורי הענק: ההסתדרות פתחה בסכסוך עבודה בתעשייה האווירית

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר מועצת עובדי תע"א יאיר כץ הכריזו על סכסוך עבודה, זאת אחרי שבחברה הודיעו בשבוע שעבר על כוונתם לפטר 900 מעובדי חטיבת התעופה.  בר-דוד: "לא נסכים שינצלו את משבר הקורונה"
איתי פת-יה |  2
יו"ר ההסתדרות בר-דוד, ויו"ר מועצת עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ (צילום דוברות ההסתדרות)
ההסתדרות פותחת בסכסוך עבודה בתעשייה האווירית. בארגון הכריזו על המהלך אותו מוביל היו"ר ארנון בר דוד כתגובה לכוונת החברה לפטר 900 מעובדיה, צעד אותו מגדירים בהסתדרות כ"שערורייתי".
בר-דוד נפגש מוקדם יותר היום (ד') עם יו"ר מועצת עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, והשניים דנו בהמשך דרכי המאבק. "בלתי נסבל שחברה מצליחה ומרוויחה, נוהגת כך בעובדיה" אמר בר-דוד. "ההסתדרות לא תיתן לכך יד ותפעל בכל הדרכים העומדות לרשותה, על מנת להגן על זכויות העובדים. לא נסכים שהנהלות ינצלו את משבר הקורונה, כדי לפטר עובדים".
יו"ר מועצת עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, אמר: "תע"א נכנסה למשבר הקורונה באיתנות פיננסית ורק בשיתוף פעולה בין ארגון העובדים והנהלת החברה נצלח את המשבר. פיטורי עובדים ושליחתם למעגל האבטלה בעת זו, אינם כורח המציאות וארגון העובדים לא ייתן להם יד".
 
קראו עוד ב-ice
המפוטרים כולם שייכים לחטיבת התעופה של תע"א, שכמעט ואינה מניבה רווחים לחברה ונתמכת על ידי הכנסות חטיבות אחרות. בחטיבה כולה מועסקים 5,000 עובדים והיא אחראית על ייצור רכיבים למטוסים וכן תחזוקת מטוסים. בכל החטיבות של תע"א עובדים בסך הכל 16,000 איש. 

"בתקופה זו של אתגרים עסקיים ענקיים בשל מגפת הקורונה, צריכים לשנס מותניים ולהתאים את מבנה כוח האדם למציאות החדשה בין היתר בעולם התעופה", נמסר מתע"א בשבוע שעבר עם ההודעה על תכנית הפיטורים. ביום ההודעה על הפיטורים הודיע גם מנכ"ל תע"א נמרוד שפר על סיום תפקידו, שנתיים לאחר שהצטרף לחברה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בסוף ילכו 400 אז בואו תקצרו את זה (ל"ת)
    אחד העם 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חברה מגעילה
    תותי 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילכו 900
    סגור