השוק

שוב דחייה: אל על מעכבת את החזרת טיסות הנוסעים לסוף אוגוסט

בחברה הודיעו על דחייה נוספת בפעילות הטיסות המסחריות והשארת העובדים בחל"ת. המנכ"ל גונן אוסישקין עדכן את העובדים על הסכם ההתייעלות בסקטור הטייסים שנחתם מול ההסתדרות על אף התנגדות הועד
איתי פת-יה | 
מטוס אל על (צילום יח"צ)
עוד דחייה בהחזרת הפעילות של אל על – חברה התעופה הודיעה כי עד סוף אוגוסט לא תחדש את טיסות הנוסעים. המשמעות, כפי שעדכן המנכ"ל גונן אוסישקין את העובדים, היא השארתם בחל"ת עד אז, כשמדובר ב-95% מעובדי החברה.
עוד מציין אוסישקין במכתב לעובדים על כך שחתם מול ההסתדרות על מתווה ההתייעלות בסקטור הטייסים – זאת לאחר שבהסתדרות הסירו את התמיכה בועד הטייסים אחרי שזה לא נסוג בו מדרישותיו, שעיכבו את חילוץ החברה ממצבה הקשה.
בהסתדרות הזהירו את ועד הטייסים כי יחתמו במקומם אם אלה לא יקבלו בעצמם את ההסכם, וגם דירקטוריון אל על התכנס במטרה לדון בפנייה לבית המשפט בבקשת הגנה מפני נושים, זאת כהכנה לתרחיש בו החברה תגיע לחדלות פירעון בעקבות התנגדות הטייסים שתסכל את מתווה החילוץ.
 
קראו עוד ב-ice
"ההסתדרות היא הגוף הראשי המוסמך לחתום על ההסכם וההחלטה שלהם לחתום באה לאחר שיח ארוך, שקוף ופתוח, שבו נחשפו ראשי ההסתדרות למצבה של החברה בפרט ושל עולם התעופה בכלל. כל זאת נעשה, נוכח ההבנה בדבר התנאים הדרושים לקבלת הסיוע כפי שהוצב על ידי המדינה". כתב אוסישקין לעובדים.

לפי ההסכם שנחתם, פיטורים וקיצוצי שכר בקרב הטייסים יחסכו 105 מיליון דולר מדי שנה לאל על. מדובר בסקטור הרביעי והאחרון עמו היו צריכים בחברה להגיע להסכמות, כדי להתקדם מול האוצר בתכנית לפיה תקבל ערבות מדינה של 75% על הלוואה בסך 250 מיליון דולר, כש-150 מיליון דולר נוספים יגויסו בהנפקת מניות והמדינה תרכוש את הנתח שהחברה לא תצליח למכור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה