השוק

העצמאים עתרו לבג"ץ - המדינה מתנגדת לספק להם דמי אבטלה

המדינה טוענת כי אין אפליה של עצמאים מול שכירים וכי התוכנית הכלכלית החדשה כוללת הסדרים מיוחדים עבורם. בלשכת יועצי המס, שהגישה את העתירה, טוענים כי גם התוכנית החדשה מפלה - וממילא אין ביטחון שתעבור
מערכת אייס |  1
הפגנת עצמאים (צילום מסך, "כאן 11")
האם העצמאיים זכאים לדמי אבטלה? והאם ההקלות בזכאות לדמי אבטלה לשכירים מפלות לרעה את ציבור העצמאים? בעניינים האלו בג"ץ צפוי לדון מחר. המדינה הודיעה לבג"ץ, באמצעות פרקליטות המדינה, כי היא עומדת על כך שהעתירה תידחה על הסף – מפני  שהממשלה קבעה גם הסדרים נפרדים לעצמאים, דבר שלטענת המדינה מייתר את העתירה.
העתירה של לשכת יועצי המס אליה הצטרפו גם ארגוני העצמאיים, הוגשה באמצעות עורכי הדין ליאור דץ ויוסי אור-הכהן. בלשכה דוחים את עמדת המדינה, וטוענים כי התוכנית הכלכלית החדשה שאליה מתייחסת המדינה עדיין לא אושרה בכנסת, ואף אחד לא ערב לכך שגם תאושר בעתיד לנוכח ההתרחשויות האחרונות – רמז על כך שהממשלה לא עקבית בעמדותיה ולא בטוח שתוכל להעביר את התוכנית בכנסת.  בעצם מה שעומד על הפרק מול האפשרות לדמי אבטלה לעצמאיים היא תוכנית אמורפית שלא בטוח שיהיה רוב להעבירה.
בלשכה טוענים כי גם אם התוכנית הכלכלית החדשה תעבור בצורתה הנוכחית, היא רק תחזק את אפליית העצמאים מול השכירים. הסיבה: בעוד שכירים יהיו זכאים לדמי אבטלה בשיעור של עד 10,500 שקל, עצמאים יהיו זכאים, על פי התוכנית למענק מקסימלי של עד 7,500 שקל בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיויון זכויות לעצמאים
    אירית 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן להלחם, העצמאים הם אלה שמניעים את הכלכלה!! הם מעסיקים עובדים!! המדינה צריכה לעודד אותם כספית הרבה יותר מאשר את השכירים. והמצב הוא הפוך!!!
    סגור