השוק

אייל עופר מגדיל החזקותיו במזרחי טפחות: רכש מניות בכ-100 מיליון שקל

מדובר ברכישה שנייה של איש העסקים, לאחר שבחודש שעבר השקיע כ-55 מיליון שקל בבנק וכעת יחזיק בכ-23% מהבנק עם השקעה מצטברת של יותר מ-150 מיליון שקל. מניית הבנק מזנקת ב-3.12%
מערכת אייס |  1
אייל עופר רוכש מניות מזרחי טפחות (צילום ויקיפדיה ומערכת אייס)
איש העסקים ובעל השליטה בבנק מזרחי טפחות – אייל עופר, הגדיל היום את החזקותיו בבנק מזרחי טפחות, והשקיע יותר מ-100 מיליון שקל ברכישת מניות הבנק. מדובר ברכישה שנייה של איש העסקים, לאחר שבחודש יולי השקיע כ-55 מיליון שקל בבנק ובכך השקעתו המצטברת עד כה חוצה את 150 מיליון השקלים ומעניקה לו החזקות בהיקף של כ-23%. מניית מזרחי טיפסה ב-3.12% ביום המסחר, עם נפח המסחר הגבוה ביום – כ-143 מיליון שקל, יותר מפי שניים מבנק לאומי שעמד על כ-60 מיליון שקל בנפח המסחר.
איש העסקים אייל עופר מכר בשנה שעברה את החזקותיו בחברת עופר השקעות המחזיקה בענקית הקניונים מליסרון, לבי משפחתו דורון וליאורה עופר. בתמורה לכך רכש מהם מניות של בנק מזרחי טפחות בהיקף גדול, מה שאפשר לו לחזק את שליטתו בבנק. כיום, עופר מחזיק בשותפות בגרעין השליטה במזרחי טפחות לצד האחים דודי ודרורית ורטהיים.
מזרחי טפחות סיימו את הרבעון השני עם רווח נקי של 360 מיליון שקל, וסיכמו ירידה של 37.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. עיקר הירידה ברווח הנקי נובע, בדומה לבנקים אחרים, בגידול משמעותי של הפסדי אשראי מה שגרם לפגיעה ברווח הנקי. במקרה של מזרחי טפחות מדובר היה בגידול של 180% בהוצאות להפסדי אשראי. עוד עלה כי מזרחי טפחות דחה תשלומי משכנתאות בהיקף של כ-37 מיליארד שקל, עד סוף יוני, אך נראה כי עם התאוששות המשק, גם לווי המשכנתאות יחזרו למסלולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה הוא לא חכה.
    אפללו 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתוצאות של האסיפה הכללית על מיזוג בנק אגוד אל תוך המזרחי? היה קונה יותר זול...
    סגור