השוק

כאן שביתה: שורה של חברות גדולות במשק שובתות בשעה זו

מחאת הנשים בעקבות האונס באילת צוברת תאוצה. בהמשך להפגנות ברחבי הארץ חברות רבות הודיעו כי יקיימו היום שביתת הזדהות. בין החברות: מיקרוסופט, התעשייה האווירית, יוניליוור, פסגות, סופר פארם, חברת פז, קרסו, AIG ורשת 13
אילן שניג |  2
הפגנת הזדהות עם קורבן האונס (צילום ראובן קסטרו וואלה! News)
שורה של חברות גדולות במשק מביעות בשעה זו (12:00) הזדהות עם מחאת הנשים ויצטרפו לאירוע "שביתת הנשים - נשים ונערות אינן הפקר". שביתת ההזדהות מגיעה בעקבות מקרה האונס של הנערה בת ה-16 באילת, בו לפי החשד השתתפו מספר דו סיפרתי של נערים.
במסגרת אירוע ההזדהות משביתות חברות רבות את העבודה בחצות היום. בין החברות שהודיעו כי ישתתפו בשביתה: מיקרוסופט ישראל, התעשייה האווירית, דניה סיבוס, ישראכרט, אדמה, סופר פארם, פסגות, AIG, אמריקן לייזר, BUYME, קרסו, קבוצת פז, קבוצת כלל, מיטב דש, אמדוקס, סודהסטרים, אלעד מערכות, לייבפרסון, ביטוח ישיר, קבוצת מבנה נדל"ן, קבוצת גאון, נעלי TOGO , וואלה ורשת 13. גם מערכת ice מצטרפת לשביתה במחאה על האלימות המופעלת כלפי נשים.
התעשייה האווירית, הודיעה כי תשתתף בשביתת ההזדהות. יו"ר וועד העובדים שלה, יאיר כץ, פרסם בפייסבוק: "ביום א' הקרוב כולנו, לבושים בחולצות אדומות! בשעה 12:00 נצא למרחבים הציבוריים ברחבי החברה (תוך שמירה על כללי התו הסגול) לאות הזדהות עם המאבק המוצדק כנגד מקרה האונס המזעזע ואלימות כנגד נשים בכלל".
מנכ״לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק כתבה: "האחריות להשמיע קול זעקה ולפעול לתיקון המצב מוטלת לא רק על מערכות אכיפת החוק והחינוך ולבטח לא רק על נשים, אלא על כולנו. אני ועובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח נפסיק מחר את עבודתנו בשעה 12:00 לאות הזדהות עם המאבק באלימות נגד נשים. ברור לי כי שינוי אמיתי לא יתרחש ביום אחד, אבל אנחנו פשוט לא יכולים לעמוד מנגד ולקבל בהכנעה מציאות בה מעשים מחרידים שכאלה מתרחשים".
גם רשת סופר-פארם מצטרפת לשביתה שתיערך היום. הרשת תאפשר ואף תעודד את כלל עובדי המשרד המרכזי, בהם הנהלת החברה, נשים וגברים כאחד, לקחת חלק בשביתה בת חצי שעה שתתקיים בשעה 12:00, בקריאה נחרצת לממשלת ישראל לטפל ולשים בראש סדר העדיפויות נושאים הקשורים בנשים. ניצן לביא מנכ"ל הרשת מסר: "אסור להשלים ולעמוד מנגד לזוועה שהתרחשה באילת. הרשת שלנו, כתמיד, תעמוד לצד שוחרי הטוב בישראל המעוניינים למגר את האלימות מקרבנו. אנחנו מעודדים את כל העמיתים לאפשר לעובדיהם להשתתף במחאה המוצדקת".
מטה חברת פז ישבית היום את פעילותו למשך שעה בין השעות 12:00 ל-13:00 בעקבות האונס המזעזע שהתרחש באילת. במהלך השביתה תערך הרצאה בזום של לינור אברג'יל, לעובדי החברה, אשר תספר את סיפורה. אנבידיה ישראל, על כ-2,500 עובדיה, מצטרפת לשביתה ומשביתה את משרדיה לשעה החל מ- 12:00 כדי להעלות את המודעות בנושא אלימות נגד נשים.גם חברת הביטוח ליברה שבתה היום למשך עשר דקות כאות הזדהות.
בית ההשקעות פסגות מסר כי עובדיו יצטרפו למחאה המתארגנת ויקראו "די לאלימות נגד נשים". קבוצת קרסו מוטורס מסרה: "כ-1,800 עובדי ועובדות החברה יפסיקו את עבודתם ויצאו למרחב הציבורי לשביתת שתיקה כתמיכה במחאת הנשים נגד אלימות כלפי נשים ובעד החמרת הענישה". 
AIG ישראל הודיעה כי תתרום 50 אלף שקל למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית וקראה לחברות נוספות להצטרף. המנכ"לית יפעת רייטר אמרה: "המגזר העסקי לא יכול לעמוד מהצד. המאבק הזה דורש משאבים כספיים לתמיכה בנפגעות תקיפה מינית, וגם לקידום של מערכי שיעור בבתי הספר בהם יחנכו את הילדים והילדות של כולנו מה היא מערכת יחסים שוויונית מכבדת ואמפתית".
מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג: "המחאה הזו היא אינה מחאה פוליטית, היא המחאה של כולנו, על זכותן של כל הנשים באשר הן, להרגיש בטוחות בכל מקום ובכל מצב, בבית, בבילוי, ברחוב וכמובן במקום העבודה". יוניליוור חברת המזון ומוצרי הצריכה מצטרפת למאבק הנשים, על 2,000 עובדיה, ומזמינה אותם להפסיק עבודתם בשעה 12:00 לאות הזדהות עם מאבק הנשים.
גם בענף התקשורת מזדהים עם המאבק נגד האלימות המינית. ״רשת 13״ הודיעה כי היא תצטרף למחאת ההזדהות עם קורבנות האלימות המינית ותחשיך את המסך למשך דקה,  בזמן ההפגנות שיערכו ברחבי הארץ. וגם ב-בוואלה! NEWS הודיעו כי העובדים יוכלו לשבות החל מהשעה 12:00 כחלק מההזדהות עם המאבק.
הערב צפויות להתקיים גם הפגנות בעשרות ערים וצמתים ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה המרכזית תתקיים בכיכר רבין בת"א בשעה 20:00. מיזם "המנהלות והמנהלים לאחריות חברתית", שמטרתו ניצול כוח השוק של החברים בו לשם הגנה על הדמוקרטיה, מארגן מחאת ענק אונליין בה ישתתפו עשרות אלפי עובדים ועובדות מרחבי הארץ. במסגרת המחאה יתחברו העובדים ומנהליהם מחר ב-12:00 לצפות בסדרת הרצאות מקוונות בדף הפייסבוק של של שדולת הנשים תל אביב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ארגוני הנשים טחנו את זה עד דק
    יאללה נמאס 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצא כבר מכל החורים, כמה ילדים ברברים, מספיק לראות את הערסיאדה באילת כדי לא להתפלא אבל די דחפתם את זה בכל כתבה כמובן בלי לפספס כל הזדמנות להכפיש ולהאשים את כל המין הגברי עלי אדמות כאילו יש קשר, זה כמו שאני יאשים את כל האמהות שלהם על החינוך הפח שהם נתנו להם. נמאס מהמגה דרמה הזאת
    סגור
  • 1.
    למה הפגנה????????
    גורג אורוול 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפגנות עושים אחרי שיש חקירה ולא מרוצים מהתוצאה.לא לפני שלא יודעים מה קרה בכלל עדיין. איך כל פעם קופצים לפני שהמשטרה עדיין לא חקרה בכלל. פשוט טמטום עוד בסוף זה לא יהיה 30 נערים והיא מעל גיל 16 ופשוט בגלל שצילמו אותה החליטה שלא מתאים. כמו כל בן אדם נורמלי אני מתנגד לאונס אבל ראבק חכו לתשובות !!! מחפשים כל 5 דק על מה להפגין
    סגור