השוק

עובדי המעבדות פתחו בשביתה: "הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת"

במסגרת השביתה יינתנו רק שירותי חירום ויערכו בדיקות מצילות חיים בלבד – בחדרי המיון והטראומה, טיפול נמרץ וחדרי לידה. בדיקות קורונה ימשיכו להיערך ויינתן שירות לחולים אונקולוגים והמטואונקולוגים
אילן שניג |  1
בדיקות מעבדה (צילום Polina Tankilevitch from Pexels)
לאחר שהמו"מ התפוצץ ביום חמישי  כ-2000 עובדי המעבדות הרפאיות הציבוריות פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן. בימי השביתה יינתנו שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי, ולא יינתנו שירותי מעבדה במרפאות הקהילה. הבדיקות, שבכל זאת ייעשו, הן בדיקות מצילות חיים בחדרי המיון והטראומה, בטיפול נמרץ ובחדרי לידה. גם בדיקות קורונה ייערכו ויינתנו תשובות חיוביות בלבד. כמו כן, יינתן שירות מלא לחולים אונקולוגים והמטואונקולוגים.
יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, שיגרה מכתב לעובדים ברחבי הארץ ובו הסבירה את הסיבות לשביתה: "לצערי, למרות מגפת הקורונה, ממשלת ישראל מזלזלת בנו ומתעלמת מאיתנו, עובדי המעבדות, למרות האחריות הכבדה שעל כתפנו, ולמרות שאנו מסכנים את חיינו יום יום בעבודה. אנחנו נמצאים במו"מ עם האוצר כבר 5 שנים" כתבה אדמון והוסיפה "תנאי העבודה והשכר שלנו מהעלובים במדינת ישראל. אנחנו מתביישים. להפתעתנו המרה, הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת, במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".
המו"מ התפוצץ ביום חמישי האחרון לאחר שעובדי המעבדות דרשו שכר הולם של לפחות 50 ש"ח לשעה לעובד מעבדה מתחיל. העובדים דרשו גם קביעת מפתח תקינה עדכנית על פי כמות הבדיקות וגידול האוכלוסייה הצפוי וגם לשנות את לוח התפקוד של המעבדות שלא שונה מאז 1995 ולהתאימו לצרכי 2020. כמו כן, העובדים דרשו את תיקון הליקויים, שהוצגו בדו"ח מבקר המדינה ודו"ח משרד הבריאות משנת 2016 והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים או של קרנות מחקר, הפוגעים לטענתם בגיוס כוח האדם למעבדות. העובדים טוענים מן הראוי שמשרד האוצר יתחייב לשינוי אמיתי ביחס לעובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה המתנתם 5 שנים (ל"ת)
    רוני 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור